گروه ادب و هنر: خانه کاریکاتور ایران ضمن معرفی برندگان جایزه جهانی کاریکاتور هولوکاست اعلام کرد 4کاریکاتوریست یهودی نیز در این مسابقه شرکت کرده بودند که نشان می‌داد هیچ یهودی‌ستیزی در این مسابقه وجود نداشت.

بلکه مقابله با یک دروغ تاریخی که از طرف صهیونیست‌ها تبلیغ می‌شود، هدف اصلی بود.
گزارش مراسم پایانی اهدای جوایز برندگان کاریکاتور هولوکاست حاکی است، کارلوس لتوف، ای چار و گامسو از کشور برزیل و ناصر الجعفری از اردن که برندگان جایزه بودند، به دلایل سیاسی و ممانعت از حضورشان در ایران، نتوانستند در مراسم شرکت کنند.
به گزارش فارس وزیر ارشاد در این مراسم گفت:‌ هیچ هنری بالاتر از این نبود که هنرمندان جهان خطر کنند و برای آگاهی ‌دادن به جهانیان در مسابقه هولوکاست شرکت کنند.
همچنین سید مسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور ایران طی گزارشی از روند برگزاری مسابقه گفت: مسابقه کاریکاتور هولوکاست، مسابقه‌ای برای یافتن پاسخ تصویری به سه سؤال بود 1- چرا وقتی نقد هولوکاست مطرح می‌شود آزادی بیان در غرب به فراموشی سپرده می‌شود؟ 2- چرا تاوان هولوکاست را فلسطینی‌ها باید بدهند؟ 3- تکلیف هولوکاست‌های واقعی در عراق، افغانستان، زندان ابوغریب و ... چه خواهد بود؟ که این موضوع همچون بمبی در رسانه‌های خارجی منفجر شد و به دنبال آن سایت ایران‌کارتون حاوی اخبار، اطلاعات و کاریکاتورهای مربوط به این مسابقه، توسط هکرهای صهیونیستی هک شد ولی در نهایت 1193 اثر از 62 کشور جهان به این مسابقه ارسال شد که 50 اثر انتخاب و در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته شد. 

برگزیدگان مسابقه
مراسم اهدای جوایز مسابقه کاریکاتور هولوکاست چهارشنبه با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.
جایزه اول مسابقه کاریکاتور هولوکاست شامل 12000 دلار به همراه تندیس مسابقه و لوح تقدیر به عبدلله درکااویی از مراکش اختصاص یافت وجایزه دوم شامل 4000 دلار به همراه تندیس و لوح تقدیر مشترکاً به کارلوس لتوف از کشور برزیل و ای چارد از فرانسه تعلق گرفت و شهرام رضایی از ایران به عنوان نفر سوم این مسابقه 5000 دلار را به همراه تندیس و لوح تقدیر از آن خود کرد.
جایزه ویژه این مسابقه شامل 3 سکه بهار آزادی به همراه تندیس و لوح تقدیر به ترتیب به محمدرضا دوست‌محمدی از ایران،مازیار بیژنی از ایران،الوار گازل از برزیل،عمرعدنان از کشور اردن،ناجی بنجی از مراکش،محمود نظری از ایران،الساندرو گاتو از ایتالیا،رائد خلیل از سوریه،ناصر الجعفر از اردن،جابراسدی از ایران،کاسو از برزیل و وحید خدایار از ایران تعلق گرفت

کد خبر 7228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز