مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت گفت بودجه مترو در دولت نهم به یک پنجم کاهش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هاشمی اظهار داشت: به رغم اظهارات سخنگوی محترم دولت، بودجه مترو در دولت نهم نه تنها دو برابر نشده، بلکه به یک پنجم نیز کاهش یافته است.

وی بازی با اعداد و ارقام و پنهان کردن حقایق و واقعیت‌های موجود را در شأن سخنگوی محترم دولت ندانست و افزود: امیدواریم سوء نیتی در کار نباشد و صرفاً ارائه آمار و اطلاعات غلط به جناب آقای دکتر الهام باعث اظهار مطالب غیر واقع از سوی ایشان شده باشد.

مدیر عامل متروی تهران با اشاره به این که در سال 84 مترو دارای 1/2 میلیارد دلار معادل دو هزار میلیارد تومان بودجه فاینانس برای خطوط سه و چهار بود و در سال 85 نیز 900 میلیون یورو معادل یک هزار و 300 میلیارد تومان برای خطوط شش و هفت به بودجه مترو اضافه شد، تصریح کرد: همان موقع مناقصات برگزار و قرارداد به تصویب شورای محترم اقتصاد رسید و به بانک مرکزی ابلاغ شد، ولی متأسفانه به دلیل شرایط کشور و مشکلات بانکی و بیمه‌ای در سطح بین‌المللی امکان استفاده از این بودجه فراهم نشد.

مهندس محسن هاشمی با بیان این که دولت محترم به رغم کسب 200 میلیارد دلار درآمد ارزی حاضر نشد بودجه مترو را به اندازه مورد نیاز و مصوب تأمین کند، اضافه کرد: در طول این چهار سال تنها 460 میلیارد تومان بودجه مصوب مجلس را پرداخت نموده‌اند که در مقایسه با بودجه دو هزار و 300 میلیارد تومانی مترو که صرفاً برای سال‌های 84 و 85 به تصویب رسیده بود، بودجه مترو نه تنها افزایش نیافته بلکه تنها به 20 درصد رسیده است.

وی امکانات موجود مترو را شامل 50 ایستگاه و 5/93 کیلومتر خطوط مترو و نیز 650 واگن و لوکوموتیو برشمرد و گفت: البته همه این تجهیزات در دولت‌های گذشته تأمین اعتبار، خریداری و ساخته شده و هیچ کدام ارتباطی به دولت نهم ندارد.

مدیر عامل متروی تهران با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت که بودجه جاری مترو در سال جاری را 8/23 میلیارد تومان اعلام کرد، یادآور شد: بهتر بود ایشان توضیح می دادند از این مقدار تا این تاریخ چه میزان پرداخت شده و آیا یارانه یک دستگاه اجرایی توسط دولت بعد از گذشت 10 ماه باید صفر باشد؟

مهندس محسن هاشمی در پایان با بیان این که در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش کاملی از مصوبات اجرا نشده و تعهدات مالی دولت در چند سال گذشته به نمایندگان مجلس ارائه شد، خاطرنشان کرد: آن¬چه سخنگوی محترم دولت از آن به عنوان رشد صد در صدی اعتبارات متروی تهران نام برده، تنها در سطح مصوبات مجلس محترم است.

نمایندگان مجلس در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد تشکیل کمیته حل اختلافی را دادند تا تناقضات آماری موجود در بخش اعتبارات حمل و نقلی تهران مشخص شود که این موضوع مورد استقبال معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت.

کد خبر 72312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز