خزانه دار شورا اسلامی شهر تهران از تحقق ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان درآمد معادل ۷۶ درصد بودجه شهرداری تهران خبر داد.

شورای شهر

به گزارش همشهری‌آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه در جریان یکصد و دهمین جلسه شورا، گزارش حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به پایان مهرماه را در دستور کار قرار دادند.

کاشانی در ارایه گزارش خود، اظهارکرد: در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد معادل ۷۶ درصد بودجه، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای معادل ۱۶ درصد و ۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی معادل ۸ درصد است.

او با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان معادل ۴۴ درصد وصول شده است، گفت: منتهی به ۳۰ مهرماه ۲۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای است. از این میزان ۲۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نقد و ۲۳۳ میلیارد تومان غیرنقد بوده است.

خزانه دار شورا ادامه داد: در بودجه سال جاری قرار بوده ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد از محل شهرسازی داشته باشیم که تنها ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بودجه از ردیف جریمه قطع درختان از برنامه جلوتر هستیم و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۱۸۰ میلیارد تومان محقق شده است.

کاشانی افزود: در بخش عملکرد هزینه‌ای و درآمدی ۴۴ هزار و ۷۸ میلیارد تومان ابلاغ شد که در این بخش نیز ۳۷ درصد جذب داشته‌ایم.

کاشانی با بیان اینکه در هفت ماه اول سال گذشته، ۲۰ درصد منابع ثبت شده بود، گفت: امسال ۳۵ درصد ثبت شده که اتفاق مثبتی است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش خزانه‌دار شورا را تصویب کردند.

کد خبر 724153
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha