رئیس کل دادگستری اصفهان با هشدار به واحدهایی که با فراخوان ضد انقلاب اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کرده‌اند، گفت: واحدهای صنفی افرادی که با فراخوان ضد انقلاب اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کرده و با تحریک دیگران و ادعای تهدید از سوی برخی افراد نسبت به تعطیلی در زمین دشمن بازی می‌کنند، پلمب خواهد شد.

پلمب

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه از افزایش آمار ورودی پرونده‌ و کمبود نیروی اداری و قضایی، به‌عنوان دلایل وجود اطاله دادرسی در دادگستری شاهین‌شهر و میمه نام برد و گفت: به‌علت کمبود نیروی اداری و قضایی و همچنین افزایش آمار ورودی پرونده‌ به دادگستری شاهین‌شهر و میمه تا حدی با اطاله دادرسی در این حوزه روبرو هستیم که با تخصیص ۲۰ نفر نیروی اداری و تعدادی نیروی قضایی تا چندماه آینده این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان میانگین آمار صلح و سازش شورای حل اختلاف شاهین‌شهر و میمه را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: با تلاش مجدانه و کار جهادی مجموعه شورای حل اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری شاهین‌شهر و میمه آمار ۹ماهه صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان ۵۱ درصد است که این آمار هم از میانگین کشور و هم از میانگین استان بالاتر است.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان با هشدار به صاحبان واحدهایی که با فراخوان ضد انقلاب اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود و تحریک یا تهدید دیگران به عدم خدمات دهی به مردم کرده‌اند، گفت: واحدهای صنفی افرادی که با فراخوان ضد انقلاب اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کرده و با تحریک دیگران و ادعای تهدید از سوی برخی افراد نسبت به تعطیلی در زمین دشمن بازی می‌کنند پلمب خواهد شد.

وی همچنین پیرو هشدار رییس قوه قضایی مبنی بر برخورد با تحریک کنندگان و تهدید کنندگان برای اعتصاب کسبه و رانندگان، از صدور دستورات ویژه قضایی جهت شناسایی و دستگیری این افراد خبر داد و گفت: از نظر دستگاه قضایی افرادی که با تهدید و ارعاب و یا با تحریک یا تطمیع کسبه و رانندگان برای اعتصاب موجبات بروز نارضایتی و احساس ناامنی برای کسبه و رانندگان را فراهم می‌کنند؛ با قدرت وفق قانون برخورد خواهد شد و اعمال آنان در ادامه اغتشاشات و اجرای برنامه های معاندین محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه به آمار رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان اشاره و نتیجه رسیدگی‌ها تا نیمه آذرماه را صدور حدود ۷۰۰ کیفرخواست، ۱۷۱ رای بدوی و ۷ رای قطعی اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری در پایان به صدور کیفرخواست عاملان شهادت ۳ نیروی محافظ امنیت در اصفهان اشاره کرد و از برنامه‌ریزی برای برگزاری دادگاه علنی آنها در روزهای آینده خبر داد.

کد خبر 726469
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 301
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • حسین IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    این کار شما صددرصد غیرقانونی و من دراوردی است. هرکس اختیار مغازه خودرا دارد که مغازه خود را تعطیل کند یا نکند. یک مغازه خصوصی که مرکز درمانی یا داروخانه نیست.
  • رحمان اصل IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    شما از کجا میدونید طرف با فرا خوان بسته؟ شاید مسافرت باشه . شاید خودش یا زن وبچه اش گرفتاری وبیماری دارن رفته به کارشون برسه شاید..... اول ببینید چرا بسته بعد جریمه اش بکنید - راستی به مغازه هایی که نبندن پاداشی هم میدین؟
  • الو IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    به مردم توجه کنید اگر می خواهید خدا به شما توجه کند .
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    بجای پلمپ کردن ببینید درد مردم چیه که تعطیل مکنند بجای این کارا ی ذره فکر مردم باشید