کتاب « از اداره هفتم تا سفارت » خاطرات محسن پاک آیین دیپلمات ایرانی از سوی انتشارات ایران منتشر و روانه بازار شد.

محسن پاك‌آيين

به گزارش همشهری آنلاین، نویسنده پیش از این کتاب‌های خاطرات خود  در کشورهای زامبیا، ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان را تحت عنوان «چهار ماموریت در پنج دولت» را منتشر کرده است. 
«از اداره هفتم تا سفارت» خاطرات این دیپلمات ایرانی در دوره دانشجویی در فیلیپین و همچنین دوران مسئولیت در ادارات هفتم و چهارم سیاسی و ستاد افغانستان وزارت امورخارجه است. انتشارات ایران با توجه به اهمیت تاریخ  شفاهی به‌عنوان بخش مهمی از فرایند مستندسازی دوره های روابط خارجی نظام جمهوری اسلامی این کتاب  را منتشر کرد.

محسن پاک آیین همچنین خاطرات سفارت خود در زامبیا، ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان را بطور جداگانه و تحت عناوین «پنج سال در سرزمین سبز، چهار سال در سرزمین تیمور، چهل ماه در سرزمین طلائی و چهار سال آن سوی ارس» منتشر کرده است.

از این نویسنده همچنین کتاب‌های «دیپلماسی نبوی، محبت اهل بیت در شمال آفریقا، سفیران پیامبر اعظم، سیاست و حکومت در آفریقا، شناخت نومحافظه‌کاران آمریکا، پنجاه سال مناسبات ایران و تایلند، حیدر علی اف و دیدگاه دوستی دائمی با ایران (ترجمه به زبان آذری)، ترجمه کتاب اسلام و مسلمانان جهان از ماهاتیر محمد تحت عنوان جهانی که در آن بسر می بریم و کتاب های سبز کشورهای میانمار، لائوس و زامبیا» منتشر شده است.

«از اداره هفتم تا سفارت» در ۹ بخش و ۴۲۴ صفحه به عنوان گوشه ای از تاریخ شفاهی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

«از اداره هفتم تا سفارت» را بخوانید | گوشه ای از تاریخ شفاهی سیاست خارجی؛ یک دیپلمات در فیلیپین و افغانستان

کد خبر 728853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha