معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک باند سرقت مسلحانه خانوادگی خبر داد که به یک برج مسکونی در محله‌ای در شمال  تهران دستبرد زده بودند.

سارق - سرقت از خانه - سرقت منزل

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: آذرماه امسال در پی وقوع سرقت مسلحانه از یک واحد مسکونی واقع در یک برج در محله الهیه تهران، تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه جرم نشان داد، ۳ مرد و ۲ زن جوان با سلاح گرم وارد برج مسکونی موردنظر شدند و پس از بستن دست و پای نگهبان و سرایدار، به طبقه هشتم برج رفته و اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلا و دلار از یک خانه کردند و اموال مسروقه را در ۲ چمدان قرار داده و متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اعضای خانه، هنگام سرقت در محل حادثه حضور نداشتند، یادآور شد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی خیلی زود دوربین‌های مداربسته برج را هدف بازبینی قرار دادند و با  اقدامات اطلاعاتی پی بردند متهمان که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند با موتورسیکلت و یک تاکسی‌ اینترنتی به برج مسکونی برای سرقت مسلحانه مراجعه کرده‌اند.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، هویت متهمان را شناسایی کردند و در ادامه نیز موفق به ردیابی مخفیگاه متهمان در محله یاغچی‌آباد شدند.

نثاری تصریح کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه متهمان شدند و ۵ زن و مرد سارق را دستگیر کردند. همچنین دلار و طلاهای مسروقه که داخل ۲ چمدان جاسازی شده بود، کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان ۲ ساعت پس از ارتکاب جرم دستگیر شدند، افزود: سارقان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی، هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت‌ مسلحانه از واحد مسکونی در برج الهیه اعتراف و عنوان کردند سردسته باند در گذشته در این برج مشغول به‌کار بوده و مالباخته را  از آنجا شناسایی کرده است.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت متذکر شد: متهمان با دستور مقام قضایی برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کد خبر 728907
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha