گروه شهری: شهردار تهران گفت: ترکیب 4 عنصر نور، سنگ، شیشه و آب بهترین زیبایی‌ها را ایجاد می‌کند و امیدوارم که اندیشمندان و طراحان کشور بتوانند با ترکیب این عناصر شهری، بهترین زیبایی‌ها را خلق کنند.

محمد باقر قالیباف در بازدید از نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی نورپردازی شهری که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه سعی داریم شهرداری را از نهادی خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنیم، گفت: در شهرداری به 3 حوزه فعالیت اقتصادی و خدماتی، اوقات فراغت و آسایش شهروندان و همچنین تربیت و آموزش توجه داریم و معتقدیم شهرداری علاوه بر مادیات باید به معنویت و سلامت روحی و جسمی شهروندان نیز توجه داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه کم نوری موجب آسیب‌هایی در شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: تهران شهر تاریکی است و در این زمینه دچار اشکال است، اما شب با همه تاریکی‌های خود، جذابیت‌هایی دارد و نباید سعی کنیم تا همه تاریکی‌ها را از بین ببریم یا به هر سبکی تهران را روشن کنیم و باید برای این کار به زیبایی شهر، امنیت و آسایش و شادابی که باید فراهم شود، توجه کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد:در موضوع نورپردازی شهری باید به مسائلی مانند صرفه‌جویی اقتصادی، فنی و ایمنی توجه کرده و ملزومات آن را در شهر فراهم کنیم.

تهیه طرح جامع روشنایی شهر تهران در شورا

حجت‌الله ملاصالحی، مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران نیزدراین همایش  با بیان اینکه همایش نورپردازی شهری با تاکید بر محورهای همایش، روشنایی، آخرین تکنولوژی‌ها و نورپردازی برگزار شده، گفت: با تهیه طرح جامع روشنایی شهر تهران و تصویب آن در شورا به سمتی می‌رویم تا در آینده با تکنولوژی نو، این مشکل تهران را حل کنیم.

وی افزود: در تهران نقاطی وجود دارد که به‌دلیل نبود نور جزء نقاط بی‌دفاع شهر هستند و ناامنی و ناهنجاری‌های زیادی دارند که با مطالعاتی که صورت گرفته امیدوارم تا این مشکل برطرف شود.

کد خبر 73103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز