کانون فرهنگی و آموزشی شهید دربندی مسجد صاحب‌الزمان (عج) در بلوار معلم منطقه١٨ بین دانش‌آموزان محبوب است و محل مراجعه اکثر اهالی. اینکه کانون یادشده چطور به این محبوبیت رسیده و تا این اندازه شناخته شده داستانی دارد که شرحش می‌دهیم.

قاسمی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : اگر به فهرست و اطلاعات فردی اعضای فعال کانون فرهنگی و آموزشی شهید دربندی مسجد صاحب‌الزمان (عج) نگاه بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر آن‌ها جزو نخبگان علمی و دانشگاهی‌اند و در ارگان‌ها و نهادهای مختلف مشغول به‌ کار. اما حالا چطور سر از این کانون و مسجد درآورده‌اند خودش حکایت جالبی دارد.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

اگر پای حرف هرکدام از معلمان و استادان کانون شهید دربندی بنشینید، همه‌شان این نکته را مطرح می‌کنند که از دوران کودکی و نوجوانی در برنامه‌های فرهنگی این کانون شرکت می‌کرده‌اند و بخشی از پیشرفت علمی و تحصیلی‌شان را مدیون استادان دلسوز دوره خود هستند. پس حالا هم که بچه‌های دیروز مسجد صاحب‌الزمان (عج) به‌ جایگاهی رسیده‌اند، در قبال کودکان و نوجوانان شهر و محله‌شان احساس دین می‌کنند و از این رو، در همه امور کانون فرهنگی و آموزشی شهید دربندی از جمله رفع اشکالات درسی دانش‌آموزان، کلاس‌های آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری، برترین شیوه‌های تست زدن و یا برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی، مسابقات ورزشی و... حضور دارند و بچه‌ها را راهنمایی و هدایت می‌کنند و تنهایشان نمی‌گذارند.

از کلاس‌های رفع اشکال تا اردوهای زیارتی

کانون شهید دربندی با حمایت هیئت امنای مسجد صاحب‌الزمان (عج) به پایگاهی قدرتمند در امور فرهنگی و اجتماعی منطقه۱۸ تبدیل شده و توانسته‌ با توجه به شرایط زمان و همچنین نیاز شهروندان، برنامه‌های مفید و کارآمدی را به اجرا بگذارد، از جذب کودکان و نوجوانان به امور مسجدی و شرکت در نماز جماعت گرفته تا برپایی کاروان‌های زیارتی و سیاحتی به نقاط مختلف از جمله تپه «نورالشهداء»، قم و جمکران و...

«محمد احمدی»، مدیر و یکی از مربی‌های کانون شهید دربندی، از دیگر برنامه‌های این کانون بیشتر برایمان حرف می‌زند: «کلاس‌های رفع اشکالات درسی این کانون رایگان برگزار می‌شود و مربوط به پایه‌های هفتم تا دوازدهم است. البته اگر تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این کلاس‌ها بیشتر باشد برای پایه‌های اول تا ششم ابتدای هم کلاس‌های درسی خواهیم داشت.»

مربیان کلاس‌های رفع اشکالات درسی دانش‌آموزان را تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها، دبیران‌ اداره آموزش‌وپرورش منطقه١٨ و نخبه‌های علمی کشور تشکیل می‌دهند و در ازای کار و خدمتی که به دانش‌آموزان می‌کنند، هیچ مزد و حقوقی نمی‌گیرند. جالب اینکه از میان دروسی که در کانون شهید دربندی مسجد صاحب‌الزمان (عج) تدریس می‌شود، زبان انگلیسی، ریاضیات و عربی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در تعداد شرکت‌کننده و ساعت آموزش و تدریس دارند.

کد خبر 731269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha