روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد آذربایجان نخستین سفیر خود در اسرائیل را از زمان برقراری مناسبات دوجانبه در سال ۱۹۹۲ میلادی معرفی کرده است.

آذربايجان و اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، یدیعوت آحارنوت نوشته است: مقامات آذربایجانی «مختار محمداف»، معاون وزیر آموزش و پرورش را به عنوان سفیر این کشور در اسرائیل معرفی کرده‌اند، وی مسئول پروژه‌های همکاری میان آذربایجان و اسرائیل در زمینه نوآوری، آموزش و پرورش و علوم بوده است.

معاون وزیر امور خارجه آذربایجان روز چهارشنبه گذشته در سفری دو روزه وارد تل آویو شد که به گفته وزارت امور خارجه اسرائیل، این سفر در چارچوب تحرکات دو طرف برای بازگشایی سفارت آذربایجان در تل آویو انجام شده است.

پارلمان آذربایجان در ۱۸ نوامبر گذشته افتتاح سفارت این کشور در اسرائیل را تصویب کرد و این امر به تایید «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان هم رسیده است.

وزارت امور خارجه اسرائیل تصریح کرده است: «افتتاح سفارت آذربایجان بیانگر ارتقای سطح روابط دیپلماتیک دو طرف و تاکیدی بر علنی بودن این مناسبات است و منجر به تعمیق گفتمان سیاسی دو طرف و گشوده شدن کانال‌های جدید همکاری در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، دانشگاهی و غیره می شود.»

کد خبر 731380
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • CA ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 0
    در حالیکه دیکتاتوری علی اف در آذربایجان در حال گسترش مناسباتش با دنیا هست ما در ایران هنوز نتوانسته ایم حتی با اتحادیه اروپا رابطه ای پیوسته و با ثبات برقرار کنیم.