دور زدن در مسیر غرب به غرب بزرگراه ارتش برای رانندگان همیشه یک دغدغه و چالش بزرگ بود. حتی در سال‌های اخیر گهگاه خبرهای بدی هم مبنی بر تصادف منجر به فوت در همین نقطه از منطقه یک منتشر می‌شد که لزوم اجرای طرحی برای اصلاح این نقطه حادثه‌خیز را دوچندان می‌کرد.

عمرانی

همشهری آنلاین _ حسن حسن‌زاده: خوشبختانه حالا خبر رسیده که کلنگ احداث پل دوربرگردان غیرهمسطح در این نقطه به زمین زده شده و دیگر شاهد حوادث دلخراشی از این دست نخواهیم بود. اما احداث پل دور برگردان غیرهمسطح در مسیر غرب به غرب به بزرگراه ارتش تنها پروژه عمرانی مهم این روزها نیست و مدیریت شهری منطقه یک خبرهای خوب دیگری هم برای شهروندان دارد. کارکنان شهرداری منطقه یک این روزها سخت در تلاشند تا دو پروژه عمرانی دیگر را هم به موازات این پروژه در شبکه بزرگراهی شمال تهران پیش ببرند تا علاوه بر روان‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی مسیر، زمان دسترسی ساکنان محله‌های اطراف را به این مسیرها کاهش دهند.  

«سید مهدی صباغ» شهردار منطقه یک برای ساکنان محله‌های سوهانک، بلوار شاهد و شهروندانی که برای رفت و آمد روزانه از بزرگراه‌های شرق منطقه یک استفاده می‌کنند خبرهای خوبی از این کلنگ‌زنی این سه پروژه بزرگ دارد: «دو پل دور برگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار سوهانک و شرق بلوار شاهد و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری- بزرگراه شهید بابایی، سه پروژه بزرگ ترافیکی و عمرانی اجرایی در شمال تهران است که کلنگ احداث آنها بر زمین زده شد.»

به گفته صباغ، با اجرای این پروژه‌ها شاهد کاهش مسیر و زمان دسترسی شهروندان در شبکه بزرگراهی تهران در شرق منطقه یک و تسهیل در دسترسی محلی خواهیم بود. از آن مهمتر، حوادثی که در اثر دور زدن وسایل نقلیه در مسیر همسطح غرب به غرب ارتش رخ می‌داد و متاسفانه در برخی مواقع منجر به فوت می‌شد هم با اجرای این دو پل دوربرگردان و غیر همسطح، کمتر می‌شود.

خبر خوب دیگر از مزایای اجرای این سه پروژه این است که با تکمیل یکی از این پروژه‌ها رانندگانی که می‌خواستند از مسیر بزرگراه شهید باقری شمال به مسیر شهید بابایی غرب بروند، حالا ۱۲ کیلومتر کمتر باید رانندگی کنند. صباغ درباره جزئیات اجرای این پروژه گفته است: «تکمیل نشدن و بن بست بودن شبکه بزرگراهی شهیدباقری باعث افزایش طول سفر خودروها می‌شد و کسانی که درخواست تردد از شهید بابایی شرق به شهید باقری جنوب و نیز از شهید باقری شمال به شهید بابایی غرب را داشتند باید وارد بلوار نیروی زمینی و سپس زیرگذر و... و. می‌شدند که بیش از ۱۲ کیلومتر مسیر را باید طی می کردند. اما با اجرای این طرح، مسیر آنها ۱۲ کیلومتر کمتر می‌شود و این کاهش مسیر باعث کاهش سوخت، آلودگی هوا، زمان دسترسی و جلوگیری از حوادث خواهد شد.»

این ۳ پروژه مهم منطقه یک، یکی از ۲۳ پروژه احداث و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح شهر تهران است که این هفته کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 731819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha