گروه سیاسی: اصولگرایان در پی بهره‌گیری از مدلی جدید برای شرکت در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

به گزارش همشهری، این طرح جدید چندی پیش توسط برخی اصولگرایان مطرح و پس از شکل‌گیری اولیه آن در جلسات مختلفی به بحث و بررسی گذاشته شد.

براساس بخشی از این طرح، اصولگرایان در انتخابات پیش رو با اعلام 2نفر نامزد برجسته مطرح که یکی به‌عنوان رئیس‌جمهوری و دیگری به‌عنوان معاون اول معرفی خواهد شد، در صحنه انتخابات حضور می‌یابند.

با این فرض علاوه بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جریان اصولگرایی، احتمال وحدت حداکثری در بین اصولگرایان تقویت شده و حصول پیروزی در انتخابات نیز دور از دسترس نخواهد بود.

گفته می‌شود این طرح با برخی از نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات آینده از جمله علی‌اکبر ولایتی و همچنین برخی از بزرگان جریان اصولگرا مطرح شده و آنها نیز موافقت ضمنی خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

اصولگرایان که بعد از انتخابات دور دوم شوراهای اسلامی شهر و روستا دور پیروزی‌های خود را پیوسته دنبال کرده‌اند و از طرح‌هایی چون آبادگران ایران اسلامی، شورای هماهنگی و سازوکار5+6 بهره برده‌اند، این بار نیز قصد دارند تا با ارائه طرحی نو علاوه بر فرآوری استعدادهای موجود در میان اصولگرایان، امکان پیروزی آنان را در انتخابات فراهم کنند.

گذشت زمان نشان خواهد داد که مدل نهایی اتخاذ شده توسط اصولگرایان کدام طرح و پیشنهاد خواهدبود چرا که در ماه‌های گذشته طرح‌های مختلفی از جمله تشکیل لویی جرگه اصولگرایان با حضور بزرگان اصولگرا، انجام نظرسنجی، دولت وحدت ملی، ائتلاف و راهکارهایی مشابه این موارد مطرح شده است که تاکنون هیچ‌یک از آنها به‌عنوان سیاست پذیرفته در جریان اصولگرا تایید و اعلام نشده است.

عجله نمی‌کنیم

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در میان اصولگرایان اختلاف سلیقه وجود ندارد، اظهار داشت: خط قرمز ما جریان دوم خرداد است؛

بنابراین موفقیت اصولگرایان در انتخابات آینده منوط به وفاق جمعی است. لطف‌الله فروزنده همچنین با تاکید بر اینکه در معرفی مصداق‌ها نباید عجله کنیم، به مهر گفت: اصولگرایان با رصد کردن جبهه دوم خرداد و معرفی مصداقی معلوم و مشخص که مورد تفاهم همه گروه‌های اصولگرا باشد، پیروز میدان انتخابات خواهند بود.

دیدار با هاشمی

سیدمحمد خاتمی در ادامه سلسله دیدارهای خود با مسئولان و سران کشور، با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا،  یکی از نزدیکان خاتمی با تایید دیدار هاشمی و خاتمی گفت: تا‌کنون نیز سلسله دیدار‌‏هایی میان آقایان خاتمی و هاشمی انجام شده که همچنان هم ادامه دارد.

چند روز پیش یکی از این دیدارها انجام شد و طی هفته‌های آینده نیز دیدار مشترک دیگری در دستور کار این بزرگان (هاشمی و خاتمی) قرار دارد.

کد خبر 73306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز