مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد 40 درصد ناوگان تاکسیرانی در تهران و کشور از ظرفیت خدمات‌دهی خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دوشنبه (30 دی) در اولین همایش سراسری کمیته‌های استانی ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی کشور افزود: در حالی که 250 هزار تاکسی در کشور داشتیم در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی 161 هزار مسافربر نیز قرار شد به این تعداد افزوده شود.

وی با اشاره به این که بسته بسیار پیشرفته‌ای برای حمل و نقل کشور بخصوص تاکسی‌ها داریم گفت: با ایجاد مراکز علمی خاص، رانندگان تاکسی آموزشهای آکادمیک و مدارک آکادمی می‌گیرند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به این که دستورالعمل اجرایی مدیریت واحد بار و مسافر در شهرها ظرف 2 هفته آینده ابلاغ می‌شود، افزود: بدین ترتیب مدیریت مسافربرها، تاکسی‌ها، آژانس‌ها و ... در شهرها و حومه آنها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تغییر کاربری تاکسی‌ها تا 4 سال آینده گفت: بر این اساس تاکسی‌ها دیگر وسیله حمل و نقل عمومی صرف نخواهند بود.

سردار رویانیان با اشاره به این که تا سال 1391 باید 40 درصد جابجایی در شهرها با اتوبوس، 25 درصد تاکسی و 10 درصد ریلی صورت گیرد، گفت: امسال برای نخستین بار بودجه حمل و نقل عمومی به طور متمرکز به دولت ارایه شده است.

وی طرح جامع ترافیک تهران را طرح بلند مدت، قانون توسعه حمل و نقل و سوخت را طرح میان‌مدت و طرح‌های ضربتی را طرح‌های کوتاه‌مدت برای ساماندهی ترافیک تهران دانست و گفت: بیش از 100 اقدام ضربتی برای ساماندهی ترافیک تهران باید هرچه سریعتر صورت گیرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به این که بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و سوخت کشور باید تا سال 91 مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور 50 درصد کاهش یابد، افزود: بر این اساس تا این سال باید مصرف بنزین 30 درصد و گازوئیل نیز 25 درصد کاهش یابد. همچنین 80 درصد سوخت توزیعی در کشور باید استاندارد زیست‌محیطی یورو 4 داشته باشد..

وی با شاره به این که ظرف 4 ماه آینده تمامی مسافربرهای شخصی باید به تاکسی تبدیل شوند، افزود: از اوایل سال 88 پلیس اجازه تردد و جابجایی مسافر را با خودرو شخصی تحت هیچ عنوانی نمی‌دهد.

سردار رویانیان با اشاره به این که متأسفانه 30 هزار مسافربرشخصی در کشور علی‌رغم دریافت کارت و سهمیه ویژه سوخت در خطوط فعالیت نمی‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه در کشور مدیریت بر تاکسیرانی وجود ندارد به شکلی که 40 درصد ناوگان تاکسیرانی در تهران و کشور از ظرفیت خدمات‌دهی خارج شده‌اند.

وی با اشاره به این که تا سال 1391 باید کل ناوگان عمومی کشور نوسازی شود، از عملکرد بانکهای عامل در تخصیص اعتبار لازم برای اجرای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بانکهای عامل علی‌رغم قول رییس بانک مرکزی به قولشان در تخصیص اعتبار برای این طرح اقدام نکرده‌اند و در صورت ادامه این روند، مسافربرهای شخصی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

2 طرح ویژه از اول بهمن آغاز می‌شود

مهندس هاشمی، رئیس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی نیز در این همایش از آغاز 2 طرح جدید از روز سه‌شنبه اول بهمن ماه خبر داد.

وی گفت: بر این اساس مسافربرهای مدل 78 تا 80 می‌توانند با مراجعه به سازمانهای تاکسیرانی شهر خود نسبت به تعویض پلاک و رنگ‌آمیزی برای تبدیل شدن به تاکسی اقدام کنند. همچنین مسافربرهای شخصی مدل‌های 73 تا 77 نیز از اول بهمن می‌توانند با شرکت در طرح نیمه‌نقدی نسبت به تعویض خودرو خود اقدام کنند.

 رئیس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی در خصوص مسافربرهای شخصی مدل قبل از 72 نیز گفت: حدود 40 هزار مسافربر قبل از مدل 72 همچنان در انتظار ارایه تسهیلات برای جایگزینی خودروهای خود هستند.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری این دسته از متقاضیان باید ضمن اسقاط خودرو خود و تخفیف 5/1 میلیون تومانی وام 5 تا 7 میلیون تومانی دریافت کنند.

کد خبر 73377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز