چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
۱ نفر

از امروز می‌توانید در مترو کتاب صوتی رایگان گوش دهید. این خبر را به‌تازگی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرده است.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، شاید به نظر برسد این خبر فقط برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خوشایند است، ولی واقعیت این است که حتی اگر اهل مطالعه هم نباشید، نمی‌توانید انکار کنید که گوش دادن به یک کتاب صوتی نه چندان دلچسب، از شنیدن صدای مشاجره مسافران و فریاد دستفروشان که در گوشتان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را تبلیغ می‌کنند، قابل تحمل‌تر است.

اما کم و کیف اجرای این طرح چیست؟ به گفته «محمد نقیب»، طرح کتاب صوتی رایگان با هدف افزایش آگاهی و بالابردن سرانه کتابخوانی شهروندان و با مشارکت انتشارات سوره مهر حوزه هنری در همه واگن‌های مترو تهران اجرا می‌شود. در این طرح،  کتاب‌هایی در قالب پوسترهایی در واگن‌های مترو نصب شده و شهروندان می‌توانند با اسکن QR کد موجود روی کتیبه‌ها به کتاب صوتی دسترسی و آن را گوش بدهند. در این طرح امکان ذخیره کتاب صوتی روی گوشی تلفن همراه وجود دارد، یعنی اگر همزمان به جای خوب داستان و ایستگاه مقصد رسیدید، می‌توانید با خیال راحت پیاده شوید و باقی کتاب را بعدا گوش دهید.

آنطور که معاون فرهنگی شرکت مترو گفته، در شروع طرح، کتاب‌های «عدم»، «شب ایوب»، «همزاد» و «فال خون» به تألیف نویسندگانی چون «محمود حبیبی کسبی»، «داوود غفارزادگان»، «نورالدین همزاد» و با صدای گویندگانی همچون «مجید قناد»، «مسعود فروتن»، «مهدی علیپور» و «کوروش سلیمانی» در دسترس است.

کد خبر 734069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha