حسینیه جماران از مکان‌های تاریخی تهران به‌حساب می‌آید که بنایی ۲طبقه به مساحت ۸۰۰متر مربع است.

حسينيه جماران

به گزارش همشهری آنلاین، ساخت این حسینیه به سال۱۲۳۲ برمی‌گردد که «سیدابراهیم جمارانی» یکی از علمای جلیل‌القدر، در بخشی از خانه مسکونی و اجدادی‌اش برای برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) وقف کرد. این حسینیه سال۱۳۵۸ در اختیار سید روح‌الله خمینی(ره) قرار گرفت و از آن پس محل دیدار مردم با ایشان بود.

یکی از این دیدارهای شیرین، حضور رزمندگان در حسینیه جماران بود که پس از پیروزی آنها در عملیات والفجر۲ (عملیات منطقه حاج عمران) انجام شد. در این دیدار، یکی از رزمندگان بسیجی به نام شهید «مرتضی جاویدی»، از طرف فرمانده کل سپاه و شهید علی صیاد شیرازی به‌عنوان اسوه رزمندگان به امام(ره) معرفی شد.

شهید صیاد شیرازی در خاطرات خود با اشاره به آن دیدار گفته است: «... این چهره دلاور که از خطه فارس (روستایی نزدیک فسا) بود، در این عملیات در سمت فرماندهی یکی از گردان های تیپ۳۳ المهدی حماسه‌آفرین بود و حدود یک‌هفته در حالی که در محاصره تنگ دشمن بود، راه حاج عمران به تنگه دربند را قطع و زمینه پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم کرده بود. بعد از معرفی جاویدی، سر و صورت و پیشانی و دست امام(ره) را بوسید و آرام کنار فرمانده‌اش قرار گرفت. در این لحظه صحنه جالبی رخ داد و آن این بود که امام بزرگوار با آن قامت بلند و مبارکشان خم شده و به پیشانی آن بسیجی دلاور بوسه زدند. از دیدن این منظره، عشق و علاقه عمیق امام(ره) را به فرزندان بسیجی خود دریافتم.»

کد خبر 736233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha