سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: در یک بازی پرحادثه که حتی ژوزه مورینیو هم از روی نیمکت اخراج شد، اینتر توانست با تک‌گل آدریانو، سمپدوریا را شکست دهد و بار دیگر به تنهایی صدرنشین شود.

یک هفته بعد از شکست سنگین 3 بر یک در زمین آتالانتا و در شرایطی که یوونتوس با پیروزی مقابل فیورنتینا با اینتر هم‌امتیاز شده بود، مورینیو فشار زیادی را برای پیروزی در این دیدار احساس می‌کرد. در روزی که زلاتان به دلیل محرومیت در جایگاه نشسته بود، آدریانو در دقیقه 44 تک‌گل بازی را روی سانتر مایکون وارد دروازه میهمان کرد. در نیمه‌دوم اما سمپدوریا نمایش بهتری داشت و حتی بدون کاسانو مصدوم چند بار دروازه ژولیو سزار را تهدید کرد. اینتر که از دقیقه 40 مورینیو را روی نیمکت نداشت، فشار زیادی را تحمل کرد و خوش‌شانس بود که داور از دو پنالتی به نفع حریف چشم‌پوشی کرد.

با این وجود مورینیو در پایان بازی مدعی شد که داور به نفع سمپدوریا سوت زده. سرمربی اینتر بلافاصله بعد از پیروزی تیمش گفت: «همه شما از اینکه یوونتوس به ما رسیده بود خوشحال بودید، ولی حالا فقط ما خوشحالیم چون 3 امتیاز بیشتر داریم.» مورینیو درباره وضعیت بازی اضافه کرد: «بازی سختی بود و ما شایسته پیروزی بودیم. از چنین پیروزی‌هایی که با بدشانسی، در غیاب بازیکنان و با داوری که نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم به دست می‌آید، لذت می‌برم. اگر بخواهم درباره او صحبت کنم، باید به آنچه دیروز (بازی یوونتوس مقابل فیورنتینا) و در بازی‌های امروز عصر (یکشنبه عصر) اتفاق افتاد، اشاره کنم.»

مورینیو معتقد است اشتباه داور در جام حذفی به نفع اینتر موجب شده بود تا داور این بازی به ضرر این تیم سوت بزند: «اگر صادق باشیم، همه دیدند که این هفته چه اتفاقاتی افتاد. اینکه من اخراج شدم و اجازه نداشتم به کارم ادامه دهم تنها به دلیل اینکه به داور گفتم ترسیده است، عجیب نیست؟ داور چرا باید 6 دقیقه وقت اضافه بگیرد؟ اینتر تحت فشار بود و تنها چیزی که می‌تواند این 6 دقیقه را توجیه کند، این است که سمپدوریا برای گل‌زدن نیاز به زمان داشت.» او در بیان دلایلش اضافه کرد: «به نظر می‌رسید داور تحت فشار بود و به زیان ما سوت زد، درست مانند آنچه این هفته اتفاق افتاد، تنها به خاطر اینکه بازیکن ما در جام حذفی 10 سانتی‌متر، نه 3 متر در آفساید بود.

ترجیح می‌دهم درباره بازی یوونتوس و فیورنتینا چیزی نگویم. گل مکسز برای رم هم به طور واضح آفساید بود. داور این بازی هم بی‌تجربه بود و فشار زیادی احساس می‌کرد.» مورینیو درباره صحنه خطای کوردوبا روی پاتزینی در محوطه جریمه هم گفت: «کوردوبا چه کار کرد که پاتزینی نکرد؟ این یک صحنه 50-50 بود که نمی‌تواند پنالتی باشد. چون این هفته تیم‌های بزرگ با لطف داور روبه‌رو شده‌اند، دیگران باید جریمه شوند تا تعادل برقرار شود؟ اگر این صحنه پنالتی بود، در هر بازی باید 50 پنالتی گرفته شود.»

مورینیو درحالی چنین حرف‌هایی زد که با نمایش صحنه‌های آهسته، همه ایتالیا دیدند که پنالتی سمپدوریا نادیده گرفته شده. والتر ماتزاری، سرمربی سمپدوریا حرف‌های مورینیو را خنده‌دار و اشتباه می‌داند و می‌گوید: «اینتر شایسته پیروزی نبود، چرا که ما در همه نقاط زمین کمتر از آنها نبودیم. در تمام‌کنندگی کمی ضعیف بودیم، ولی به اندازه آنها موقعیت گل داشتیم. صحبت‌های او درباره داوری فقط مرا می‌خنداند. آدریانو قبل از گل به شکم گاستالدلو مشت زد و باید اخراج می‌شد. خطای پنالتی روی پاتزینی واضح بود و خطا روی استانکویسیوس هم می‌توانست گرفته شود. اگر قرار باشد کسی درباره داور صحبت کند من هستم نه مورینیو.»

اولین گل بکام

میلان هم که توانسته کاکا را نگه دارد، در زمین بولونیا با روحیه بالایی به زمین رفت و به پیروزی 4 بر یک رسید. میلان با این پیروزی 40 امتیازی شد و فاصله 6 امتیازی‌اش با اینتر را حفظ کرد. ستاره این بازی کاکا بود که دو بار برای تیمش گلزنی کرد و بکام هم موفق شد اولین گلش در سری A را به ثمر برساند.

هافبک انگلیسی که برای دوره‌ای دوماهه به طور قرضی به میلان پیوسته، بعد از نمایش خوبش در این تیم بی‌میل به تمدید دوره اقامتش نیست. بکام پس از این بازی گفت: «باید ببینیم چه می‌شود.» بکام از اولین گلزنی‌اش با پیراهن میلان هم ابراز خوشحالی کرد و گفت: «این یک گل ویژه بود، درست مثل بازی کردن من در اینجا. مهمترین مسئله پیروزی بود. حالا برای بازی چهارشنبه اعتماد به نفس بیشتری داریم.» فرداشب، هفته بیست‌ویکم سری A برگزار می‌شود و میلان که در رده سوم است، میزبان تیم شگفتی‌ساز جنواست که در رده چهارم ایستاده.

آنچلوتی هم معتقد است که ماندن بکام بستگی به خودش دارد: «تصمیم نهایی با اوست. دست‌های ما بسته است، چرا که او قرارداد بسیار دقیقی دارد.» آنچلوتی که چهارصدمین حضورش روی نیمکت میلان را تجربه می‌کرد، درباره بازی گفت: «با حفظ این آمادگی می‌توانیم اسکودتو را هم ببریم. در حال حاضر تیم خیلی موثر بازی می‌کند. چون توانسته‌ایم از سرعت پاتو و کاکا بیشترین بهره را ببریم.» رونالدینیو برای دومین هفته متوالی روی نیمکت بود چرا که آنچلوتی به ترکیب کاکا، سیدورف و پاتو اعتقاد بیشتری دارد. در این بازی بولونیا به دلیل اخراج مودینگایی نیمه دوم را  01 ‌نفره بازی کرد.

صعود رم به رتبه پنجم

رم با پیروزی 3 بر صفر در خانه ناپولی به صعودش به سوی صدرجدول ادامه داد. رم که فصل را با نتایج بدی شروع کرد، در خانه تیم خوب ناپولی به یک پیروزی درخشان رسید و بالاتر از این تیم با 33 امتیاز در رده پنجم ایستاد. مکسز، ژوان و ووچینیچ زننده گل‌های رم بودند، توتی با وجود بهبودی در این بازی روی نیمکت نشست.

اسپالتی بعد از این پیروزی تاکید کرد که هدف رم حداقل کسب رتبه چهارم در پایان فصل است. سرمربی رم که حالا تیمش به 3 امتیازی جنوا، تیم چهارم جدول رسیده، گفت: «توانستیم وضعیت تیم را متحول کنیم و به مسیر موفقیت برگردیم. ما در شرایط خوبی هستیم و همه چیز آسان‌تر شده. حالا می‌توانیم توانایی‌هایمان را نشان دهیم. قطعا می‌توانیم رتبه چهارم را هدف بگیریم که چند وقت پیش از دست رفته به نظر می‌رسید. ما باید جزو چهار تیم برتر باشیم وگرنه نتوانسته‌ایم انتظارات را برآورده کنیم.

این تیم شایسته جایگاهی در لیگ قهرمانان است و برای رسیدن به آن هر کاری می‌کنیم.» جالب اینکه رم آخرین تیمی بود که ناپولی را در ورزشگاه سان‌پائولو شکست داده بود و توانست به 18 بازی بدون شکست خانگی این تیم پایان دهد. در این بازی گل اول رم توسط مکسز در شرایط آفساید به ثمر رسید و گل زالایتا هم به دلیل هند مردود اعلام شد. ادی رجا، سرمربی ناپولی هم با ناراحتی گفت: «مجبوریم تصمیمات داور را بپذیریم. ولی باید اعتراف کنم که تیم در شرایط خوبی نیست.»

در ابتدای این بازی وقتی پانوچی متوجه شد که در ترکیب اصلی نیست حاضر به نشستن روی نیمکت نشد و احتمال زیادی دارد که از رم جدا شود. قرارداد او در پایان فصل به اتمام می‌رسد و فعلا هیچ مذاکره‌ای برای تمدید قرارداد انجام نشده.

کد خبر 73984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز