مجموع نظرات: ۱
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: همدان مقصد گردشگری کودک شد.

همدان

به گزارش همشهری آنلاین،  محسن معصوم علیزاده عنوان کرد: استان همدان سال‌ها در زمینه گردشگری کودک فعالیت‌هایی را داشته است اما در پی برند سازی شهرهای کشور با ایجاد زمینه و قابلیت‌هایی برای کودکان استان همدان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، همدان به عنوان شهر گردشگری کودک حضور پیدا کرد.

وی بیان کرد: از آنجایی که امروزه کودکان محور خانواده‌ها هستند زیر ساخت‌هایی برای استقبال و ترغیب آنان جهت سفر به همدان فراهم شده است، یکی از این زیرساخت‌ها اختصاص فضای ۲/۲ هکتاری از ۲۴۰ هکتار زمین برای ایجاد پارکی با استاندارهای جهانی برای کودکان است.

وی تاکید کرد: از بین ۱۲ شهری که در نمایشگاه به عنوان مقصد گردشگری کودک شرکت کرده‌اند همدان از جانب وزارتخانه به عنوان شهری برای کودکان انتخاب شد، در این نمایشگاه غرفه ۱۳۰ متری در اختیار همدان قرار گرفته است.

معصوم علیزاده در این زمینه گفت: گردشگری کودک را می‌توان پدیده‌ای جدید در دنیا دانست که البته چندان در دنیا هم تعریف شده نیست. شاید دلیل ایجاد این واژه در کشور ما ضرورت نیاز به این نوع سفرها به دلیل محدودیت‌های مدارس برای برگزاری سفر باشد. اگر بخواهیم تعریفی از این نوع گردشگری ارائه دهیم باید بگوییم که گردشگری کودک با انگیزه گردش و هدف لذت بردن و تفریح و استراحت انجام می‌شود.

وی گفت: به دلیل اینکه در حوزه گردشگری، شرط سنی لحاظ نشده پس کودکان می‌توانند گردشگر محسوب شوند. این نوع گردشگری یک موضوع جدید و نوپاست که کمتر به آن توجه شده است.

معصوم علیزاده تاکید کرد: فضاهای گردشگری طراحی شده مناسب با ابعاد وجودی کودک می‌تواند نقش استادی مناسب را برای تجربه کردن و آموختن درس‌های بزرگ زندگی با دیگر جذابیت‌ها داشته باشد.

وی به استقبال کودکان از غرفه کودک همدان در نمایشگاه شانزدهم اشاره کرد و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر فقدان تورهای گردشگری برای کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی مختلف حس می‌شود. سفرهایی که می‌توانند با اهداف مختلف آموزشی و تفریحی در قالب فعالیت‌هایی چون نمایش و قصه گویی، بازی‌های گروهی، کارگاه‌های آموزشی بسیاری را به کودکان منتقل کند.

کد خبر 741031
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha