شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طول 3 سال اخیر حدود یک سوم سالن‌های سینمای ایران به کمک صاحبان سینما بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدحسین صفارهرندی روز شنبه در حاشیه افتتاحیه فیلم فجر افزود: سینما دارانی که انگیزه بازسازی و نوسازی داشتند با دریافت تسهیلات بانکی یا کمک‌های بلاعوض یک سالن را به چندسالن تبدیل کرده و یا سینماها را بازسازی کرده‌اند.

وی گفت:در طول 30-40 سال گذشته شاید برای اولین بار باشد که این امردر بازسازی سینما رخ می‌دهد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دستاوردهای سینمای کنونی با دوره قبل از انقلاب قابل قیاس نیست گفت: سینمای ایران امروز بر فراز همه تجربیات گذشته ایستاده است و دارای جایگاه رفیع واستواری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مردم امروز سینمای ایران را باور و رابطه صمیمی ونزدیکی با آن برقرار کرده‌اند.

صفار هرندی گفت: امروزه سینمای ما مروج فضیلت‌هایی است که با ذهن منجمد وعادت کرده به برخی از رذایل پیشین، قابل قیاس نیست، سینمای ایران برای جهانی که می‌خواهد چیزهای نو را تجربه کند یک فرصت است.

وی افزود: حق سینما و سینما گران ما از امکانات و شرایط مختلف برای اکران ونمایش خوب بیش از آن چیزی است که امروز وجود دارد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه برای تجهیز سینما به فناوری نوین قدم‌هایی برداشته شده است افزود: سال آینده سال تمرکز بیشتر روی تجهیز سینماها خواهد بود.

وی همچنین به یک دستاورد بزرگ معنوی سینمای ایران در سال‌های اخیر یاد کرد وافزود: اعتماد متقابل میان سینماگران و مدیران از یک سو و کل سینما با مردم از سوی دیگر باعث رونق سینماها شده است.

وزیرارشاد افزود: خوشبختانه در جشنواره امسال محصول این همراهی و همدلی مدیران با سینماگران برجسته تر از گذشته خود را نشان می‌دهد.

صفار هرندی در واکنش به گلایه ابراهیم حاتمی‌کیا مبنی بر به نمایش درنیامدن "به رنگ ارغوان" گفت: آنچه درباره این فیلم اتفاق افتاده بیشتر حاصل برداشت‌هایی است که وقتی از منظر یک نگاه و اطلاعات محدود به صحنه می‌آید خودش را نشان می‌دهد و همه آنچه واقعیت دارد بیان نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: درباره فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" با آقای حاتمی‌کیا نکاتی را مرور کرده‌ایم ، من ایشان را یکی از چهره‌های سرفراز سینمای کشور در قبل و بعد از انقلاب و از ذخایر سینمای ایران می‌دانم و امیدوارم این دلگیری هر چه زودتر برطرف شود.

وزیر ارشاد گفت: نه ایشان در یک فیلم خلاصه می‌شود نه دور بودن یک فیلم ایشان از عرصه‌ چیزی از ظرفیت‌های او کم می‌کند، دلبستگی هنرمند به اثر خلق شده‌اش قابل درک است، اما مشکل فیلم ایشان در نقطه‌ای است که خود آقای حاتمی‌کیا می‌داند.

وی ادامه داد: دوستان و همکاران من نشان داد ه اند با کمک سینماگران و کارشناسان فن، با نگاه و دل‌های مستعد و با آرامش تمام در چنین فضایی می‌شود مشکلات را حل کرد و تنگ‌نظری دخیل نبوده، اما طبیعی است کسی احساس تظلم بکند و دادخواهی را پیش بزرگان ببرد و شان بزرگان هم آن است که در این موارد موضوع را بررسی و تجدید نظر کند.

صفار هرندی گفت: تشکیلاتی که موضوع فیلم به آنها مربوط می‌شده با نمایش "به رنگ ارغوان" مشکل دارد و نگاه آنها به فیلم متفاوت است و این نگاه از دولت قبل امتداد پیدا کرده و تا امروز ادامه داشته است.

وی ادامه داد من امیدوارم روزی شرایطی فراهم شود که شاهد همراهی این دو نظر کنار هم باشیم و هر دو طرفِ این ماجرا را راضی ببینیم.

وزیر ارشاد همچنین درباره‌ وضعیت "درباره ‌الی" گفت: در پی موضوعی که آقای رئیس جمهور درباره تجدید نظر و تامل برای حل مشکل فیلم مطرح کردند، دوستان دنبال آن هستند که اتفاقی مثبت بیفتد و با در نظر گرفتن همه جوانب امر شاهد چیزی باشیم که موجب همراهی همه‌ اهل سینما شود.

کد خبر 74330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز