مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده دستگاه خودروی پیشرفته و مدرن امداد و نجات که برای خدمت به شهروندان در عملیات امداد و نجات از سوی سازمان آتش نشانی تهران خریداری شده بود وارد پایتخت شد.

به گزارش سما ، در اجرای قرارداد خرید 10 دستگاه خودرو پیشرفته امداد و نجات از اتریش که سازنده منحصر به فرد این نوع خودروها است، این خودروها وارد تهران شد و پس از ترخیص از گمرک در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قرار گرفت.

این خودروها که از بالاترین استاندارد جهانی زیست محیطی برخوردار هستند 400 قلم از انواع تجهیزات نجات را با خود دارند.

خودروهای مذکور دو دیفرانسیل (4×4) هستند و جرثقیل و دستگاه وینچ جمع کننده نیز دارند، خودروهای امدادو نجات که به ابزارهای سبک و سنگین به ویژه برای کار در ارتفاع مجهز هستند در جاده‌های هموار و ناهموار قابلیت مانور فراوانی دارند.

به کارگیری خودروهای امداد و نجات در ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران که شمار آنها تا پایان بهمن ماه امسال به 94 ایستگاه خواهد رسید می‌تواند علاوه بر جبران کمبود این گونه تجهیزات در عرصه امدادو نجات شهروندان از آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف دیگر بسیار موثر و کارساز باشد.

از آنجا که قرار است شمار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی، بافت شهری، شمار جمعیت و دیگر شرایط یک جامعه شهری در سطح استاندارد جهانی به 120 ایستگاه افزایش یابد، تهیه تجهیزات مورد نیاز این ایستگاه‌ها از جمله خودروهای امداد و نجات و فوماتیک در دستور کار سازمان آتش‌نشانی قرار دارد.

به گفته مهندس حاجی‌ بیگی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این تعداد خودروهای امداد و نجات همزمان با ایام‌اله دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران به ویژه در نقاط حادثه خیز شهر به کار گرفته خواهند شد.

کارشناسان و صاحبنظران آتش‌نشانی تامین تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از جمله خرید خودروهای امداد و نجات را در مسیر تلاش برای کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه و دستیابی به حد استاندارد در این زمینه به عنوان یکی از عوامل مهم توصیف می‌کنند.

به گفته این کارشناسان توسعه شهری و افزایش ساختمان‌های بلند در شهر تهران که براساس آخرین آمار شمار آنها 25 هزار دستگاه اعلام شده است همچنین ضرورت راه اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی مورد نیاز از دیگر عوامل برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه این گونه تجهیزات هستند.

کد خبر 74388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز