گروه اقتصادی: سیستم جامع سنجش اعتبار به‌منظور بهره‌برداری در نظام بانکی کشور آماده بهره‌برداری شد.

مجیدرضا داوری، مدیرعامل بانک تجارت و رئیس هیأت‌مدیره شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتبار ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح سنجش اعتبار، یک طرح ملی در نظام بانکی است که با مشارکت تمام بانک‌ها و تلاش وزارت اقتصاد و دارایی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی ‌بانک‌های دولتی و خصوصی و تعدادی از مؤسسات مالی و اعتباری، سهامدار این شرکت هستند، افزود: تسهیل فرایند تصمیم‌گیری، سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات بانکی، افزایش رضایتمندی مردم از نظام بانکی، کاهش خطا و کاهش نقش عامل انسانی از مزایای طرح سنجش اعتبار مشتریان بانکی به شمار می‌رود.

وی درخصوص لزوم اجرای این طرح گفت: یکی از مشکلات اساسی بانک‌های ایرانی خصوصا در سال‌های اخیر مسئله مطالبات معوق است که باعث کمبود شدید منابع بانک‌ها و متضرر شدن آنها شده است.

داوری در تشریح راهکار این مسئله بیان کرد: زمانی که فرد بداند با عدم‌پرداخت و تعویق اقساط بانک امتیاز اعتباری وی کاهش می‌یابد و درصورت مراجعه به بانک دیگر برای دریافت وام با مشکل مواجه خواهد شد اقساط بانک را به موقع پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با وجود نظام سنجش اعتبار، پرداخت تسهیلات به‌منظور ایجاد اشتغال به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یا افراد خلاق که وثیقه کافی گردش مالی مناسب و ضامن معتبر ندارند تسهیل می‌شود.

کد خبر 74762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز