گروه اجتماعی: دولت 13 هزار و 600 میلیارد تومان به 3 صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی کشوری و نیروهای مسلح بدهی دارد.

به گزارش همشهری، چندی پیش مدیرعامل تامین اجتماعی بدهی دولت به این سازمان را
 10 میلیارد و رئیس سازمان بازنشستگی کشوری بدهی دولت را 2 هزار میلیارد اعلام کردند. دیروز نیز رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح گفت: دولت بابت معوقات اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری یک‌هزار و600 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است که این رقم هنوز پرداخت نشده است.

سردار حمیدرضا نصیری در این باره گفت: مقرر شده است که این معوقات در قالب سهام پرداخت شود که چگونگی دریافت و سرمایه‌گذاری ‌این سهام براساس اصل 44 در دست بررسی است.

وی با یادآوری اجرای قانون خدمات کشوری از مهر ماه امسال و پرداخت افزایش‌های حقوق بازنشستگان در ماه اول اجرای قانون تاکنون اذعان کرد: قول داده‌ شده اعتبار مورد نیاز ماه‌های آینده، ناشی از اجرای قانون تامین و پرداخت شود.

نصیری در ادامه تاکید کرد: در جنبه‌های مختلفی همچون مسائل رفاهی و توانمندسازی بازنشستگان مشکل داریم که این موضوع را به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به توانمندسازی به‌عنوان یکی از 2 برنامه پیش روی این سازمان، هدف از این برنامه را افزایش توان اقتصادی و معیشت بازنشستگان اعلام کرد.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را بسته به شرایط روز و حجم کاری دانست که در مرحله نخست، این طرح در مورد معسرین بازنشسته (نیازمندان) اجرا می‌شود.

نصیری با بیان اینکه این طرح به‌صورت پایلوت در کشور آغاز شده است، به تشکیل تعاونی‌های چندمنظوره که با نظارت ادارات بازنشستگی استان‌ها در سراسر کشور ساماندهی می‌شوند، اشاره کرد.

وی با این گفته که ایجاد اشتغال‌ برای بازنشستگان هدف اصلی این تعاونی‌ها به شمار می‌رود، اضافه کرد: برای سرپا نگه داشتن این تعاونی‌ها، تسهیلاتی در قالب وام با ساز و کارهای پیش‌بینی شده، ارائه می‌شود.

افزایش حقوق جانبازان زیر 25درصد

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، جانبازان زیر 25 درصد جانبازی را به‌عنوان گروه حداقل‌بگیر این سازمان معرفی و دلیل این امر را اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری برای این گروه از بازنشستگان عنوان کرد.

سردار نصیری درگفت وگوبا ایسنا با اذعان بر اینکه باید لایحه‌ای با عنوان ایثارگران به‌صورت قانونی تصویب شود تا طبق آن، این قانون برای جانبازان زیر 25 درصد نیز اعمال شود، تاکیدکرد: بدین ترتیب حداقل حقوق برخی از این جانبازان 150 درصد و حداقل حقوق برخی دیگر نیز30 تا 35 درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، وزیر دفاع با دستوری که به این سازمان دادند، هم‌اکنون موضوع افزایش حقوق جانبازان زیر 25 درصد مطالعه و دستورالعمل‌ مربوطه نیز تهیه شده و در حال بررسی است تا با استفاده از آن و همچنین اعمال ضرایب، این قانون در مورد این عده اجرایی شود.

کد خبر 75041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز