دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده با حضور در دادگاه و انجام انگشت‌نگاری و عکسبرداری به طور رسمی متهم خواهد شد.

trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ترامپ که هفته گذشته برایش کیفرخواست صادر شد، نخستین رئیس‌جمهور مقیم یا پیشین آمریکا است که با اتهامات کیفری در پرونده‌ای مواجه می‌شود که مربوط به پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی برای پنهان نگهداشتن رابطه او با ترامپ است. ترامپ گفته است که بیگناه است و قرار است دادخواست مبنی بر بیگناهی به دادگاه ارائه کند.

ترامپ ۷۶ ساله در میان تدابیر شدید امنیتی و انتظار اعتراضات خیابانی به دادگاه خواهد رفت. پلیس اقداماتی را برای جدا کردن حامیان و منتقدان ترامپ در بیرون از دادگاه جدا شده با موانع به اجرا در خواهد آورد که رسانه‌های خبری در طول شب برای داشتن دسترسی در بیرون آن گرد آمده‌اند.

گرچه ترامپ ده‌ها هزار نفر از حامیان پرشور را به راهپیمایی‌ها در سراسر آمریکا کشانده است، روشن نیست که چه تعدادی از آنها به شهر زادگاه او نیویورک که اغلب مردمش به حزب دموکرات گرایش دارند، خواهند آمد.

حضور ترامپ در دادگاه برای شنیدن اتهاماتش و امکان برای ارائه دادخواست برای ساعت ۲:۱۵ دقیقه بعدازظهر (۱۸:۱۵ به وقت گرینیچ) (۱:۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) برنامه‌ریزی شده است. جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ گفت: «روز درازی در دادگاه نخواهد بود.»

اتهامات معینی که بوسیله هیئت منصفه رسیدگی خواهند شد، روز سه‌شنبه اعلام خواهند شد. گزارش شده است که ترامپ ممکن به خاطر جعل سوابق تجاری با ۳۴ مورد اتهامی روبرو شود.

صدور کیفرخواست یا حتی محکومیت ترامپ مانع از نامزد شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد شد.

قاضی جوآن مارچان در ساعت پایانی روز دوشنبه حکم کرد که پنج عکاس پیش از شروع جلسه دادگاه برای چند دقیقه اجازه عکس گرفتن خواهند داشت. وکلای ترامپ استدلال کرده‌اند که این عکاسان باید از دادگاه بیرون بمانند، زیرا «جوی را که از قبل سیرک‌مانند است» بدتر خواهند کرد.

آلوین برگ، ددستان منطقه که سرپرستی تحقیقات را داشت پس از محاکمه یک کنفرانس خبری خواهد داشت. ترامپ و متحدانش این پرونده را دارای انگیزه‌های سیاسی دانسته‌اند.

کد خبر 751757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha