یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصغر فرهادی جایزه خرس نقره‌ای برلین را به خاطر فیلم درباره الی دریافت کرد

به گزارش ایسنا پنجاه و نهمین جشنواره فیلم برلین شامگاه 26 بهمن ماه درحالی مراسم اختتامیه خود را برگزار کرد که همچون سال گذشته، نماینده سینمای ایران موفق به کسب جایزه‌ای ارزشمند شد. سال گذشته رضا ناجی برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره برلین شد

هیات‌داوران جشنواره برلین جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای فیلم تحسین‌شده درباره الی به اصغر فرهادی از ایران اعطا کرد. این فیلم که از همان ابتدای اکران‌ در برلین نظر مثبت منتقدین سینما را به‌دست آورده بود، هفته گذشته در جشنواره فیلم فجر نیز جایزه بهترین کارگردانی را برای فرهادی به‌همراه آورده بود.

اصغر فرهادی پس از دریافت خرس نقره‌ای گفت: من متنی از پیش آماده نکردم و هرآنچه در دل دارم بر زبان می‌آورم. خدای را سپاس می‌گویم که بی‌یاری او در این لحظه دراینجا نایستاده بودم و از مردم شریف سرزمین‌ام یاد می‌کنم و فرهنگ بزرگی که در آن رشد کردم و شما کمتر تصویر دقیقی از آن دارید.

او در ادامه از گروهش در فیلم «درباره‌ی الی» و از فستیوال و مردم برلین هم تشکر کرد.

فرهادی در حاشیه مراسم پایانی برلین در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های خارجی گفت: چند روز پیش این فیلم در جشنواره فجر در ایران از دید هموطنانم به عنوان بهترین فیلم برگزیده مردم انتخاب شد. جای بسیار خوشحالی است که نظر و دید هموطنانم با نظر هیات داوران فستیوال برلین نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خرس طلای بهترین فیلم جشنواره امسال برلین به «شیر اندوه» از پرو، دومین فیلم بلند «کلودیو لیوسا» اعطا شد. این فیلم همچنین جایزه «فیپرشی» را از فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم کسب کرد.

جایزه بزرگ هیات‌داوران به همراه تندیس خرس نقره‌ای مشترکا به دو فیلم «همه دیگران» ساخته «مارن آدره» از آلمان و «غول‌» ساخته «آدریان بینیز» از آرژانتین تعلق گرفت.

جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن را «بیریگیت مینیچ‌مایر» اتریشی برای بازی در «همه دیگران» به‌دست آورد و «سوتیگوی کویاته» از مالی برای فیلم «رودخانه لندن» بهترین بازیگر مرد شناخته شد.

جایزه ویژه هیات‌داوران برای بهترین فیلم‌نامه به «اورن موورمن» و «آلساندرو کامون» برای فیلم «پیام‌آور» اعطا شد.

جایزه ویژه «آلفرد بائور»جشنواره برلین برای یک اثر خلاقانه به «آندره وایدا»، کارگردان نام‌دار لهستانی برای فیلم «حمله شیرین» و همچنین «آدریان بینیز» برای «غول» تعلق گرفت.

در بخش فیلم‌های اول، «رفیع پیتز»، کارگردان ایرانی و عضو هیئت‌داوران، فیلم برتر این بخش را معرفی کرد. فیلم «غول» به کارگردانی «آدریان بینیز» جایزه 50 هزار یورویی را از آن خود ساخت. این فیلم محصول مشترک اروگوئه، آلمان، هلند و آرژانتین است.

در بخش کودک‌ونوجوان زیر 14 سال، جایزه خرس بلورین به فیلم «قسم می‌خورم کار من نبود» ساخته «فیلیپ فالاردو» از کانادا رسید.

کد خبر 75375

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز