«محمد صائبی» معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل از ابلاغ ارکان شورای مشورتی کمیته نام‌گذاری معابر با هدف مشورت با سرمایه‌های اجتماعی هر منطقه برای اثر بخشی بیشتر کمیته نامگذاری به مناطق٢٢گانه تهران خبر داد.

نیکنام

به گزارش همشهری آنلاین، ارکان و وظایف شورای مشورتی کمیته نامگذاری معابر به مناطق ٢٢گانه به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، به این شرح است: 

الف : تشکیل شورا

١- تشکیل شورای مشورتی به ریاست شهردارمنطقه یا مدیر محترم روابط عمومی با اعضای پیشنهادی (آموزش و پرورش، امور مساجد، بسیج، بنیادشهید، کانون‌های مساجد، اوقاف، انجمن‌های مرتبط با کمیته، افراد صاحب‌نظر در منطقه و...)

٢- اعضای اعلامی کمیته مشورتی پیشنهادی است و افزایش و کاهش این اعضا بستگی به ظرفیت منطقه خواهد داشت، لزوما افراد نباید مقام ارشد باشند.

٣- حکم اعضا توسط شهردار منطقه صادر می‌گردد و اسامی کامل افراد با مشخصات به مرکز ارتباطات ارسال می‌شود.

٤- پیشنهاد داده می‌شود هر ماه جلسه تشکیل و اقدامات انجام شده بررسی و صورتجلسه گردد.

۵- وظایف این کمیته مشورتی شناسایی ظرفیت‌ها، افراد شاخصی هستند که در منطقه حضور دارند و تا کنون به موضوع آنها پرداخته نشده است.

٦- تعیین دبیر جلسه با نظر اعضا میسر می‌باشد.

ب : وظایف شورا

وظایف تعیین شده برای اعضا کمیته مشورتی نام‌گذاری به شرح ذیل اعلام شد:

١- بررسی نام‌گذاری معابر گذشته و ارائه پیشنهاد درصورت تغییر.

٢- بررسی افراد شاخص در تمامی حوزه‌ها با توجه به آیین‌نامه ابلاغی که تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

٣- ارائه نام با هویت ایرانی اسلامی و باتوجه به هویت محله برای بانک منابع نام در مواردی که اسم شاخص وجود ندارد و باید از این نام‌های عام‌تر استفاده شود.

٤- باتوجه به قدمت محلات و اهمیت حفظ بعضی از نام‌ها شایسته است این کمیته مشورتی نام این معابر را مورد بررسی کامل قرار دهد.

کد خبر 755316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha