کسبه و ساکنان محله یافت‌آباد سال‌ها از وجود گود رها شده و خطرناکی در خیابان شاندیز گلایه داشتند تا اینکه همسطح‌سازی آن با دریافت مجوز از دادستانی میسر شد.

گود شاندیز

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: سال۱۳۹۰ صاحب یکی از املاک درشت‌دانه بازار مبل یافت‌آباد از مدیریت شهری وقت، مجوز گودبرداری برای احداث ساختمان تجاری در خیابان شاندیز دریافت کرد و عملیات خاکبرداری شروع شد، اما ادامه ساخت این مجتمع اواخر سال۱۳۹۱ متوقف شد. این گود از همان زمان به حال خود رها شد و با وجودی که مسئولان شهرداری منطقه۱۷ در طی ۱۱سال بارها اقدام به پیگیری و صدور اخطار و هشدار به مالک برای تکمیل این سازه کردند، اما در این سال‌ها هیچ اقدامی ممکن نشد.

در دوره جدید مدیریت شهری، مسئولان شهرداری منطقه۱۷ بار دیگر پیگیر این موضوع شدند و به دلیل بی‌توجهی مالک به اخطارها، بالاخره مجوز همسطح‌سازی و ایمن‌سازی این گود با دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه۳۷ صادر شد.

آنطور که «رضا شنگی» شهردار منطقه۱۷ اعلام کرده، مالک با وجود پیگیری‌ها و اخطارها، به  مباحث ایمنی تمکین نکرده و در نهایت به دلیل مخاطرات بسیار زیادی که این گود برای مردم و کسبه داشت، موضوع به طور ویژه در دستورکار کمیته ایمنی قرار گرفت.

بر این اساس، فرایند قانونی برای رفع خطر از این گود با اعلام نظر از سوی کارشناس رسمی، سازمان مشاور مهندسی شهر تهران و برداشت‌های فنی و کاملاً مهندسی طی و با پیگیری‌های حقوقی و کسب مجوزهای لازم از دادستانی، مجوزهای لازم برای ورود به ملک و ایمن‌سازی و همسطح کردن آن با خیابان شاندیز دریافت شد.

شهردار منطقه با تأکید بر اینکه به گفته کارشناسان رسمی دادگستری، عمر سازه‌های نگهبان نهایتاً یک سال تا ۱۸ماه است، گفت: «با توجه به گذشت بیش از ۱۰سال از عملیات گودبرداری، فرسایش خاک و عدم اخذ مجوزهای ایمنی و استاندارد تاورکرین (جرثقیل برجی)، رها بودن این گود ممکن بود مخاطراتی برای شهروندان منطقه ایجاد کند. بنابراین با هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات قضایی از معاون دادستان عمومی و انقلاب و سرپرست دادسرای ناحیه۳۷ و دستورات اجرایی از معاونت فنی و عمران شهرداری تهران، برای جمع آوری تاورکرین و پر کردن گود طبق مشخصات فنی ارائه شده از سوی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران اقدام خواهد شد.»

گفتنی است برای رعایت مسائل فنی در پر کردن این گود، مکاتبات لازم با معاونت عمران شهرداری تهران و سازمان‌های زیرمجموعه آن انجام شده و این کار به صورت استاندارد انجام خواهد شد. همچنین با توجه به بزرگی و حجم این عملیات، تدابیر لازم برای تأمین آرامش شهروندان، جلوگیری از ایجاد ترافیک و ممانعت از اختلال در تردد عابران و خودروها، این عملیات با اتخاذ تدابیر لازم در خیابان شاندیز انجام می‌شود و براساس پیش‌بینی‌ها، همسطح‌سازی گود با تلاش شبانه‌روزی نیروهای اجرایی بیش از یک ماه زمان خواهد برد.

کد خبر 760128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha