«حسین دیاب» استاندار شهر حلب در شمال سوریه امروز (یکشنبه) از ایستادگی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی سازی این استان و کمک رسانی در جریان زلزله هولناک اخیر در شمال سوریه ستایش و قدردانی کرد و گفت که حلب آماده حضور شرکت های ایرانی برای بازسازی حلب می باشد.

حسین دیاب استاندار حلب

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار حلب در جریان نشستی با هیاتی از کارشناسان سیاسی و اصحاب رسانه ایرانی گفت: شهر حلب نیز همانند سایر شهرها و مناطق سوریه مورد حمله تروریستی تحمیلی قرار گرفت و اگر حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران نبود، پیروزی در این جنگ میسر نمی شد.

وی افزود: خون شهدای ایران و سوریه در استان حلب در هم آمیخته شده است و با ریخته شدن این خون های پاک حلب و سایر مناطق سوریه آزاد شد.

دیاب خطاب به گروه ایرانی گفت: پیام قدردانی من را به ملت، مسئولان و امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برسانید و بگویید، از شما به خاطر حمایت و پشتیبانی و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه تشکر و قدردانی می کنم که باعث این پیروزی شدید.

وی گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از اهالی حلب در زلزله اخیر نیز تشکر و قدردانی می کنم.

استاندار حلب همچنین گزارشی از حجم ویرانی های جنگ تروریستی علیه این شهر و روند بازسازی آن ارایه و بر آمادگی حلب برای حضور شرکت های ایرانی در امر بازسازی این شهر تاکید کرد.

کد خبر 760428
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha