شرکت فناوری هلندی «SenseGlove» (دستکش حسی) از عرضه‌ Nova 2، دومین نسل از دستکش «فورس بازخورد لمسی نوآورانه» خود در آینده خبر داد. ادعا می‌شود که این اولین دستکش در نوع خود با بازخورد کف دست است، با نوا ۲ همه چیز را در دنیای مجازی واقعی حس می‌کنید.

نوا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، دستکش‌های هپتیک (لمسی) به پوشندگان خود اجازه می‌دهند تا به طور واقعی با اشیاء واقعیت مجازی (VR) تعامل داشته باشند، اندازه، سفتی و مقاومت آنها را احساس کنند. این البته تنها مورد نیست، بلکه آن‌ها اجازه می دهند که اشیا مانند چیز واقعی نگه داشته شوند، فشار داده شوند، لمس شوند، وصل شوند و فشرده شوند.

با نوا ۲  همه چیز را  در دنیای مجازی واقعی حس کنید


دستکش لمسی«نوا» (Nova)، سلف «Nova 2» که در سال ۲۰۲۱ ساخته شد نیز به کاربران این امکان را می‌داد تا اشکال و بافت‌ها را در برنامه‌های واقعیت مجازی احساس کنند. بازخورد ارتعاشی، عملکرد و طراحی بی سیم جمع و جور دستکش در بین بسیاری از کاربران VR محبوبیت زیادی پیدا کرد. اما «دستکش حسی»Nova ۲، که نوع بهبود و ارتقا یافته دستکش Nova  است نحوه تعامل کاربران با دنیای دیجیتال را بهبود بخشیده.

ادعا می شود که Nova ۲ واقع گرایی را در آموزش واقعیت مجازی، تحقیقات و تعاملات اجتماعی چند نفره افزایش می‌دهد. تصور کنید با یک همکار تجاری در آن سوی دنیا دست می‌دهید و احساس می کنید که دست شما را فشار می‌دهد یا اینکه با کف دست به کف دست دوست خود در فضای مجازی ضربه می‌زنید و می‌توانید ضربه دست او  را حس کنید. SenseGlove می‌گوید که  تمام این حس‌ها و حس‌های مشابه را می‌توانید آن را با Nova ۲ تجربه کنید.
 

با نوا ۲  همه چیز را  در دنیای مجازی واقعی حس کنید

همه این حس‌ها به خاطر ویژگی بازخورد تماس فعال Nova ۲ که برای شبیه سازی احساس در دست کاربر طراحی شده، منتقل می‌شود . ادعا می‌شود هر شیء که با کف دست کاربر تماس پیدا می‌کند، واقعی‌تر است، خواه یک قطعه میوه، تجهیزات آزمایشگاهی یا چرخ ماشین باشد.

با نوا ۲  همه چیز را  در دنیای مجازی واقعی حس کنید

«بازخورد تماس فعال» ویژگی است که در کنار  ویژگی «بازخورد اجباری» در Nova ۲  ارائه می‌شود، بازخورد اجباری یکی از  یکی از ویژگی‌های دستکش‌های لمسی«نوا»بود. بازخورد اجباری حرکت انگشتان را محدود می‌کند و به کاربر این احساس را منتقل می‌کند که یک شیء واقعی را در دست دارد. اما این ویژگی در نوا ۲، نیز بهبود یافته است. هر شیء که حمل می شود نه تنها انگشتان را محدود می‌کند، بلکه در کف دست نیز احساس می شود. Nova ۲ «اولین و تنها دستکش فشرده بی سیم در بازار» با این ویژگی خواهد بود.

با نوا ۲  همه چیز را  در دنیای مجازی واقعی حس کنید


فرانک گوائرتز، مدیرعامل « SenseGlove » می‌گوید: «از زمان عرضه  دستکش لمسی «سنس گلاو»، ما در حال جمع‌آوری بازخورد مشتریان در مورد ویژگی‌های مورد نظر بوده‌ایم. یکی از ویژگی‌های درخواستی، توانایی احساس بازخورد روی کف دست بود، درست همانطور که در زندگی واقعی انجام می‌شود. با  Nova ۲.۰، ما توانسته‌ایم این ویژگی را با حفظ طراحی بی‌سیم و جمع‌وجور دستکش‌ها، به کار ببریم.

از زمان راه اندازی SenseGlove در سال ۲۰۱۸، دستکش های لمسی VR (واقعیت مجازی)  آن  در صنایع مختلف مانند تولید، خودروسازی، هوافضا، ساخت و ساز، انرژی و بخش‌های دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است.

SenseGlove Nova ۲ از اواخر سال ۲۰۲۳ با قیمت ۵.۹۹۹ دلار آمریکا (حدود ۳۰۰ میلیون تومان) در دسترس خواهد بود. اگر نمی‌توانید منتظر عرضه Nova ۲ باشید، همیشه می توانید یک جفت دستکش Nova بگیرید که قیمت آن از ۴.۹۹۹ دلار (حدود ۲۵۰ میلیون تومان) به ۳.۹۹۹ دلار (حدود ۲۰۰ میلیون تومان) کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 764099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha