سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

حمید هیدارن: «بیاض پورممی» متولد 1354 تبریز و دونده مارتن 9 سال است که در کارخانه تراکتورسازی مشغول به‌کار است.

این قهرمان تبریزی اصالتا اهل منطقه سر سبز قره داغ است.خودش می‌گوید بیش از صد مقام کشوری کسب کرده اما هنوز تشنه شکستن رکورد دو ماراتن کشور است. مصاحبه با این دونده خوش اخلاق تیم ملی را در ادامه می‌خوانید.

  •  از چه سالی به‌طور رسمی به رشته دو و میدانی روی آوردی؟

سال 1369 از طریق مسابقات آموزشگاهها به این رشته ورزشی روی آوردم و سال 1373 به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

  • ماده تخصصی که در آن مشغول بودی، چه بود؟

از سال 75 تا سال84 رشته 3 هزار متر با مانع ماده تخصصی‌ام بود که در کنار آن پنج هزار متر و دوازده کیلومتر صحرایی نیز کار می‌کردم.

  • اولین عنوانی که کسب کردی، کجا و چه مقامی بود؟

اولین مقام من در المپیاد دانش آموزی سال 1369کشوربود که در مشهد توانستم مقام دوم رشته 1500 متر را به‌دست آورم.

  •  کی برای نخستین‌بار به تیم ملی دعوت شدی؟

سال 1373 مسابقات آغاز فصل قهرمانی کشور در شهر اهواز برگزار می‌شد که من در ماده 3 هزار متر با مانع بعد از «حمید سجادی» دوم و به تیم ملی دعوت شدم. البته همدوره‌ای‌های من همه باز‌نشست شده‌اند اما من با تغییر رشته توانسته‌ام تاکنون در سطح تیم ملی مطرح باشم.

  •  الان در چه رشته‌ای فعال هستی؟

بعد از چند سال فعالیت در دوهای استقامت و نیمه استقامت، در حال حاضر در دوهای مارتن و نیمه مارتن عضو تیم ملی هستم.

  • در کدام باشگاه‌ها فعالیت داشته‌ای؟

2 سال در فتح تهران، 9 سال در ذوب‌آهن اصفهان، 2 سال هم در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان عضو بودم و اکنون نیز کاپیتان تیم ذوب‌آهن اصفهان هستم.

  •  مهمترین عناوینی که کسب کرده‌ای کدام‌ها هستند؟

بهترین مقام‌هایی که کسب کرده‌ام، رتبه سوم مسابقات دوی صحرا‌نوردی آسیا سال 2001 در کشور نپال و دیگری مقام سوم مسابقات دوی صحرانوردی آسیا سال2003 در کشور هند بوده است.

 مقام نخست دوی 3 هزار متر با مانع آلماتی قزاقستان در سال سال1376، مقام دوم رقابت‌های جایزه بزرگ مجارستان در ماده 5 هزار متر در سال 1384 و مقام سوم رقابت‌های 3 هزار متر همان مسابقات، مقام سوم تیمی در 10 کیلومتر صحرانوردی مسابقات کازابلانکای مراکش و 4 مقام اولی در مسابقات جام ریاست جمهوری آذربایجان در سال 83 بوده است. 

  •  آخرین مقامی که به‌دست آوردی چه بوده است؟

عنوان سوم رقابت‌های دوی ماراتن دبی بود که اکثر دوندگان نام آشنای دنیا در آن حضور داشتند و من از طرف باشگاه تراکتورسازی در این مسابقات شرکت کرده بودم. 

  •  وضعیت دو ومیدانی استان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

دو ومیدانی در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است. رئیس پیشین هیات دو میدانی استان آقای بهمن رضایی بود که در چند سال اخیر زحمات بسیاری کشید و در سایه زحمات ایشان دو ومیدانی تبریز رشد خوبی داشت. رئیس فعلی هیات آقای اسرافیل فرجی است که توانسته با مربیان جوان نتایج خوبی به‌دست آورد. در حال حاضر ورزشکاران استان صاحب رکوردهای خوبی در سطح کشور هستند و تیم صحرانوردی استان سال‌هاست که در کشور حرف اول را می‌زند.

  • رکورد دوی ماراتن کشور در حال حاضر دست چه کسی است و چه‌قدر با این رکورد فاصله داری؟

رکورد دست آقای حسین بهدوج از تهران است که حدودا 5 دقیقه با رکورد او فاصله دارم. من رکورددار دوی 3 هزار متر با مانع لیگ کشور هستم و در نظر دارم رکورد دوی ماراتن کشور را هم بشکنم.

همشهری استانها

کد خبر 76436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز