همشهری‌آنلاین: انگلیس به‌عنوان بزرگترین بازار سفرهای آنلاین در اروپا همچنان به رشد دو رقمی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی- گردشگری، بازار سفرهای تجاری و تفریحی آنلاین در اروپا طبق تحقیقاتی که ازسوی موسسه تحقیقات بازار و تجارت اروپا موسوم به فوکوس‌رایت صورت گرفته، اعلام کرد: بریتانیا بزرگترین بازار سفرهای آنلاین در اروپاست و بیش از دو برابر سفرهای آنلاین در فرانسه و آلمان در این کشور انجام می‌شود.

همچنین طبق همین بررسی‌ها بیش از یک سوم کل سفرها و معاملات آنلاین مسافرتی اروپا توسط بریتانیایی‌ها انجام می‌شود.

این کشور در زمینه سفرهای آنلاین همچنان از تقویت تورگردانان و مسیرها و روش‌های کم‌هزینه حمایت می‌کند و بازار سفرهای آنلاین در بریتانیا همچنان به رشد دو رقمی خود ادامه خواهد داد.

پس از بریتانیا؛ کشور فرانسه دومین بازار سفرهای آنلاین در اروپا محسوب می‌شود که تقریبا یک چهارم از تمام سفرهای ثبت شده در این کشور به صورت آنلاین انجام می‌شود.
 
طبق آمار و بررسی‌های ارائه شده و به کمک آمار موجود در موسسات مسافرتی مهمی نظیر ایرفرانس و KLM، ثبت‌نام و رزو مستقیم آنلاین به میزان 16 درصد در سال 2008 افزایش یافته که برابر با 7.3 میلیارد یورو بوده است.

به هر روی آژانس‌های مسافرتی با خدمات آنلاین همچنان سریعتر از پیش به رشد خود ادامه می‌دهند و به ویژه هتل‌های بزرگ زنجیره‌ای و هتل‌های مستقل هر دو کانال‌های فروش و رزو هتل‌های خود را به صورت آنلاین توسعه بسیار داده‌اند.

در کشور آلمان نیز نزدیک به یک پنجم از سفرها در آلمان به صورت ثبت نام اینترنتی انجام می‌شود. این گرایش احتمالا همچنان رو به افزایش دارد و طی چند سال آینده همزمان با رشد توان بالقوه بازار آلمان گسترش بیشتری خواهد یافت.

کشور آلمان طبق پیش‌بینی‌های موجود تا سال 2010 به میزان 33 درصد در زمینه سفرهای آنلاین رشد خواهد کرد. بخش هتل‌داری در آلمان بیشترین رشد را طی سال 2008 در مقایسه با سال‌های پیش داشته و ثبت‌نام آنلاین به میزان 60 درصد افزایش نشان داده است.

در کشورهای اسکاندیناوی که مهمترین بازار توریسم و سفر در اروپا محسوب می‌شوند، شاهد یکی از سریعترین میزان رشد در بازار سفرهای آنلاین هستیم. سفرهای آنلاین در سال 2007 در منطقه اسکاندیناوی بالغ بر 4.9 میلیارد یورو درآمد داشته است و مقامات در اسکاندیناوی پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2010 این کشور را پس از انگلیس به دومین بازار اروپایی مبدل می‌کند که نیمی از ثبت‌نام‌ها و رزوهای مسافرتی خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهد.

کد خبر 76589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز