ماده ۱۳ پیمان‌نامه حقوق کودک که بر حق بیان خلاقانه و هنرمندانه متمرکز است به هنرآموزان حق و آمادگی بیشتری می‌دهد تا در زمینه مراقبت از زندگی خود به تحقیق و پژوهش در قالب هنرهای تجسمی بپردازند.

به گزارش همشهری آنلاین، بر همین اساس، فرهنگسرای خانواده کارگاه نقاشی ٢روزه‌ای برگزار کرده تا کودکان و نوجوانان خلاقیت خود را برای راهیابی به نمایشگاه روز جهانی صلح محک بزنند.
‌کارگاه ۲روزه نقاشی کودک و نوجوان با آموزش و سرپرستی «لیلا کعبی» ٢٤ خرداد، ساعت ١٦، و ٢۵ خرداد، ساعت ۱۰ صبح، در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود. این کارگاه در ادامه هدف‌گذاری ترویج «فرهنگ صلح جهانی، شایسته همه کودکان» و ایجاد آمادگی در هنرآموزان برای راه یافتن به نمایشگاه روز جهانی صلح است.

به گفته لیلا کعبی، پایه‌گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان‌نامه حقوق کودک، در این کارگاه هنرآموزان در زمینه‌های شناسایی شباهت‌ها و تفاوت‌ها میان یکدیگر، تعریف درخت خانواده، چگونه از زندگی و محیط پیرامون خود مراقبت کنیم و تا چه اندازه‌ای هنرهای تجسمی به ما کمک می‌کنند زندگی بهتری داشته باشیم از طریق نقاشی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

ادامه دومین روز از این کارگاه که به پژوهش در زمینه تاثیرگذاری و خدمات مثبت ارائه‌شده شخصیت‌های تاثیرگذار به‌جامعه بشری در سطح بین‌المللی اختصاص یافته، بر نحوه «چگونه بیاموزیم که از زندگی و محیط پیرامون خود مراقبت کنیم؟» تمرکز دارد.

این کارگاه ۲روزه به‌منظور آماده‌سازی هنرآموزان فرهنگ‌سرای خانواده، خانه‌های کودک شوش و ناصر خسرو با همکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان و فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.




کد خبر 766930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha