یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

معاون هماهنگی و برنامه‌‏ریزی شهر تهران از نامه‌شهردار تهران به رئیس مجلس خبر داد و گفت:

 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها برای شهرداری تهران 4 هزار میلیارد تومان و برای تمامی شهرداری‌‏های کشور حدود 8 هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد.

محمدرضا واعظ مهدوی در نشست خود با خبرنگاران با اشاره به بودجه سال 88 شهرداری تهران که توسط شورای شهر تصویب شده است ، تاکید کرد که  این بودجه  امروز طی جلسه‌‏ای در فرمانداری مورد بررسی قرار می‌‏گیرد و این بودجه ناظر براجرای برنامه سال اول 5ساله شهرداری تهران است.

وی افزود: در این  بودجه به  حمل‌ونقل عمومی به‌صورت چشمگیر اولویت داده شده و جمعاً‌ هزار و 240 میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل عمومی و از این رقم 800 میلیارد تومان به متروی تهران اختصاص یافته است.

به گفته وی، چنانچه دولت هم اعتبارات لازم را تامین کند می‌‏توانیم سال آینده 40 کیلومتر مترو در شهر احداث کنیم و درصورت حمایت نکردن دولت تنها 20 کیلومتر در تهران می‌‏توان احداث کرد.

وی ادامه داد: 500 میلیارد تومان صرف هزینه‌های اداری و نگهداری، هزار و 46 میلیارد تومان به پروژه‌های مستمر، 432 میلیارد تومان در قالب کمک به بخش عمومی همچون مؤسسات عام‌‏المنفعه و... می‌شود.

واعظ مهدوی عنوان کرد: براساس بودجه یک میلیارد تومان به سازمان‌‏های مردم‌‌‏نهاد، هنرمندان و نویسندگان، ورزشکاران و زنان سرپرست خانوار کمک می‌شود. همچنین
3 میلیارد تومان جهت حمایت از ایثارگران شهرداری،5/5 میلیارد تومان کمک به همگانی کردن ورزش و 2 میلیارد تومان نیز به معتمدان محلات و شورایاری‌‏ها کمک می‌شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌‏ریزی شهر تهران به لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: اخیراً‌ شهردار تهران نامه‌‏ای را خطاب به رئیس مجلس تنظیم کرده که در این نامه نگرانی‌‏های خود را از تصویب این لایحه و تاثیر آن روی شهرداری تهران اعلام کرده است.

واعظ مهدوی افزود: این لایحه مطابق با محاسباتی که صورت گرفته نه تنها آثار و عوارض سنگینی برای شهرداری دارد بلکه این موضوع بار مالی زیادی را روی شهرداری وارد می‌کند.

وی ادامه داد: لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها برای شهرداری تهران 4 هزار میلیارد تومان و برای کل شهرداری‌‏های کشور حدود 8 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که به تمام پروژه‌های مترو، ‌‏ پل‌‏ها و غیره آسیب می‌‏زند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه لایحه هدفمندکردن  یارانه‌ها اثرات غیرمستقیم و منفی روی طرح‌‏های عمرانی دارد، یادآور شد: لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده و با توجه به آنکه صنعت تولید سیمان، صنعتی است که برق‌ زیادی مصرف می‌کند، حذف یارانه برق باعث افزایش 280 درصدی قیمت سیمان می‌شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌‏ریزی شهرداری تهران اظهارکرد: این لایحه همه نهادها را دچار افزایش قیمت می‌کند؛ به‌طوری که حتی عوارض نوسازی، صنوف، پسماند و
 ساخت‌ ‏و ساز دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: چون لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها هنوز به تصویب نرسیده آثار این لایحه در تعرفه‌های سال آینده شهرداری پیش‌‏بینی نشده است.

کد خبر 76816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز