مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

میکادو  شیرینی موردعلاقه بسیاری از بچه‌ها و حتی ما بزرگترهایی است که خاطرات خوبی از میکادوهای قدیمی دارند.

شیرینی

همشهری آنلاین: این شیرینی ساده و سبک را خودتان هم می‌توانید درست کنید. درضمن از همه مهم‌تر اینکه برای آماده کردن این شیرینی نیازی به فر ندارید.

موادلازم

۲/۱  پیمانه کره یا روغن
۲ /۱ پیمانه پودر قند
۱۰۰ گرم نان بستنی
۲ /۱ ق چ وانیل
یک لیوان آرد
یک پیمانه پودر بادام
۱۵۰ گرم شکلات تخته‌ای
۲ ق س پودر کاکائو
مقداری شیر

۱. ابتدا آرد را در قابلمه مناسبی بدون روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کرده و خامی آن گرفته شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کره یا روغن را به آرد تفت داده شده اضافه کنید و هم بزنید.

۲. پودر کاکائو را اضافه کرده و به هم‌زدن ادامه دهید  سپس کمی صبر کنید تا خمیر خنک شود. بعد پودر قند و پودر بادام را همراه با وانیل افزوده و خوب مخلوط کنید.

۳. حالا مواد را با همزن خوب بزنید تا به صورت کرمی نرم و یکنواخت درآید. این مخلوط کرمی را مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

۴. در این فاصله قالب مستطیل‌شکل گودی آماده کرده و کف آن را با یک یا چند ورق نان بستنی بپوشانید. سپس مایه داخل میکادو را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید، یک قسمت آن را روی نان بریزید و با پشت قاشق در تمام سطح نان پخش کنید. پس از آن دوباره لایه دیگری از نان را روی مواد قرار دهید و در آخر با دست روی نان فشار دهید تا مواد به هم فشرده شود.

۵. باقیمانده مایه را به روش قبلی روی نان پخش کرده و دوباره با لایه دیگری از نان پوشش داده و دوباره فشار دهید.
در این مرحله هم با فشار دست لایه‌های نان و مواد را به هم فشرده کنید. سپس سینی را به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

۶. پس از گذشت این مدت، با چاقوی تیغه بلند تیزی شروع به برش‌دادن کنید. برش‌ها را به‌صورت مربع‌های ۳ سانتی‌متر در ۳ سانتی‌متر انجام دهید.

۷. شکلات تخته‌ای را داخل کاسه‌ای بریزید و روی کتری درحال جوش قرار دهید تا آب شود. سپس ظرف آن را از روی کتری بردارید و کناری بگذارید تا کمی از حرارت افتاده و سرد شود. حالا هرکدام از برش‌های میکادو را تا نیمه در شکلات آب‌شده فرو ببرید و در ظرف دیگری قرار دهید تا سرد شود. سپس آنها را در ظرف بچینید.

فوت‌وفن

 اگر خمیر سفت شد، کمی شیر اضافه کنید و اگر شل بود کمی پودر بادام بیفزایید.

کد خبر 769328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha