همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروی مسلح کشور در همایش عملیات روانی، مهندسی و آینده پژوهی اظهار داشت:

 لازم است برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عملیات روانی دشمن یک سازمان مانند شورای عالی دفاع تحت کنترل و مسئولیت شورای امنیت ملی برای سازماندهی اقدامات در این زمینه شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور  سه‌شنبه در همایش عملیات روانی، مهندسی و آینده پژوهی که در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، قرآن را بزرگترین کتاب عملیات روانی جبهه حق عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن کریم علاوه بر همه ابعادی که در آن مدنظر قرار گرفته است کتابی است برای حفظ روحیه پیامبر در مراحل پر فراز و نشیب رسالت این در مکه و مدینه.

فیروز‌آبادی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز به عنوان رهبر مبارزه و مقاومت در برابر عملیات روانی مخرب دشمنان علیه مسلمان و مستضعفین شناخته می‌شود و بخش مهمی از صحیفه نور ایشان مربوط به مباحث عملیات روانی برای استحکام قلب و گام‌های ملت ایران و مبارزین اسلام در سراسر جبهه نبرد حق و باطل است.

وی همچنین با اشاره به ادبیات پرمحتوای ملت ایران کتاب شاهنامه فردوسی را کتاب عملیات روانی یک حکیم مسلمان و انقلابی برای حفظ روحیه حماسی ملت ایران و پیروان مذهب تشیع در سرزمین پرمهر ایران عنوان کرد و گفت: افسانه‌های او پردازش ایمان و قوت قلب و ایستادگی و امید به پیروزی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیروزی انقلاب اسلامی ایران را شکست استراتژیک دنیای کفر در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: مقاومت در برابر دنیای استکبار نیز شکست آنها در سراسر گیتی مژده می‌دهد.

فیروزآبادی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: دنیای استکبار با دست انداختن بر این ترفند می‌خواهد تمام منابع و استعدادهای کشورها را غارت کند و با تزریق سم تهاجم فرهنگی موجب می‌شود تا ملت‌ها از این موضوع غافل بمانند.

وی با اشاره به جنگ سرد میان آمریکا و شوروی در سال‌های گذشته این موضوع را ترفند دیگری از دنیای استکبار برای حذب نخبگان سراسر جهان برای این دو قطب عنوان کرد و گفت:‌این جنگ زرگری که میان دو ابرقدرت شرق و غرب درگرفت برای غفلت ملت‌ها و غارت منابع و استعدادهای آنها بود.

رئیس برگزاری همایش عملیات روانی، مهندسی و آینده پژوهی عنوان کرد: غرب استکباری با تکیه بر ایدئولوژی سازی مکاتب فلسفی و تربیت نخبگان می‌کوشد تا در عرصه‌های روشنفکری جوانان را جذب مکاتب خود کند تا به صورت چشم و گوش بسته مجری فرامین آنها شده و از فرهنگ خود دور بماند.

فیروز‌آبادی ادامه داد: آنها از این طریق می‌خواهند با بسط شرکت‌ها و بنگاه‌های صادرات و کالاهای رنگارنگ خود ملت‌ها را بدون آنچه متوجه شوند غارت و چپاول کنند.

وی ادامه داد: ‌در این اوضاع و احوال بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ظهور کرد و تمام برنامه‌ریزی‌های دنیای غرب را به هم ریخت و ملت ‌ها و نخبگان جهان را برای شورش علیه جهان نیم خیز کرد و امروز شاهد هستیم که ابرقدرت‌های جهان ناباورانه شاهد علائم بیداری در ملت‌های جهان هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن مبنی بر نابودسازی انقلاب اسلامی از طریق تهاجم نظامی گفت: کشورهای استعمارگر برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر حکومت دیکتاتوری صدام دست به اقدام نظامی علیه ایران زدند اما با شکست در جبهه نظامی متوجه شدند که دیگر کاری از ماشین جنگی آنها ساخته نیست و امروز هر آنچه در جهان دارند بکار می‌گیرند تا با ایجاد یک ساختار وسیع تبلیغات روانی خود روح مقاومت و ایثارگری را در ملت ایران تضعیف کنند و در نهایت با بکارگیری مجدد ماشین نظامی‌شان موجبان از بین رفتن انقلاب اسلامی ایران را فراهم کنند.

فیروزآبادی در ادامه به ارائه مقاله خود در زمینه موضوع عملیات روانی و شیوه‌های مقابله با آن پرداخت و افزود: برای انجام مقابله با عملیات روانی دشمن باید ابتدا وضعیت مطلوب خود را و نیز جامعه هدف را ترسیم کرده و بدانید که در انجام پیشبرد این اهداف تنها تلاش کافی نیست و باید اقدامات ما مناسب، به جا و متناسب با اهداف از پیش تعیین شده باشد.

وی همچنین شناسایی و ترسیم فاصله فکری موجود با وضعیت موجود و هدایت افکار به سمت آرمان‌ها را از دیگر مراحل مقابله با عملیات روانی دشمن عنوان و تصریح کرد: همچنین باید راهکارهای تاثیرگذار برای انتقال از وضعیت موجود به وضعیت آرمانی اندیشیده شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضرورت مهندسی و آینده پژوهی و سازماندهی عملیات روانی را مورد توجه قوای سه گانه این کشور عنوان کرد و گفت: اگر این موضوع از سوی سه قوا مورد توجه لازم قرار گیرد با بسیج افکار عمومی می‌توان ظرفیت مناسبی را در سطح جامعه شکل داد.

فیروز‌آبادی همچنین با تاکید بر اینکه رفتار مسوولان حکومتی نیز باید متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی باشد، بیان داشت: ‌لازم است برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عملیات روانی دشمن یک سازمان مانند شورای عالی دفاع تحت کنترل و مسئولیت شورای امنیت ملی برای سازماندهی اقدامات در این زمینه شکل بگیرد.

کد خبر 76968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز