جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

ارلینگ هالند (Erling Haaland) در سال ۲۰۰۰ در لیدز، یورک‌شر غربی، انگلستان بدنیا آمد. وی هم اکنون در تیم منچستر سیتی در لیگ جزیره و تیم ملی فوتبال نروژ بازی می‌کند.

 ارلینگ هالند/

به گزارش همشهری آنلاین،  ارلینگ برات هالند یک فوتبالیست حرفه‌ای نروژی است که در پست مهاجم برای باشگاه منچستر سیتی و تیم ملی نروژ بازی می‌کند. او که یکی از بهترین بازیکنان جهان به حساب می‌آید، به دلیل سرعت، قدرت، موقعیت‌یابی و زدن ضربه آخر داخل محوطه جریمه حریف شناخته می‌شود. هالند با ۳۶ گل رکورددار بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در یک فصل لیگ برتر جزیره  است.

دورتموند

در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰، در اولین بازی دورتموند در فصل جدید، هالند در پیروزی ۳-۰ مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ یک گل به ثمر رساند. او گل تساوی را در شکست ۲-۳  مقابل بایرن مونیخ در  در ۳۰ سپتامبر،   و دوباره مقابل بایرن در۷ نوامبر، در شکست ۲-۲ از دورتموند به ثمر رساند.  بار دیگر  در ۲۱ نوامبر، هالند چهار گل در ۳۲ دقیقه در برد ۵–۲ خارج از خانه مقابل هرتا  به ثمر رساند. این پنج گل در ماه نوامبر او را برای دومین بار به بهترین بازیکن ماه بوندسلیگا تبدیل کرد.

زندگینامه: ارلینگ هالند (۲۰۰۰-)

هالند به روند گلزنی خود در لیگ قهرمانان ادامه داد و در چهار بازی اول مرحله گروهی ۲۰۲۰–۲۱، ۶ گل به ثمر رساند و با دو گل خود در پیروزی ۳-۰ مقابل کلوب بروژ در ۲۴ نوامبر سریعترین بازیکنی شد که به ۱۵ گل رسید. قبل از آن او با گل های ثبت شده در لیگ؛ در ۱۲ بازی به این استاندارد رسیده بود. با این حال، ساعاتی قبل از بازی دورتموند مقابل لاتزیو در ۲ دسامبر، باشگاه اعلام کرد که هالند دچار آسیب دیدگی همسترینگ شده است که او تا  سال جدید دور از میادین خواهد بود.

هالند در ۳ ژانویه ۲۰۲۱ مقابل  ولفسبورگ بازگشت. او در پیروزی ۳-۱ خارج از خانه مقابل لایپزیگ در ۹ ژانویه،   و دو گل دیگر در شکست ۴-۲ مقابل مونشن گلادباخ در ۲۲ ژانویه به ثمر رساند. در ۱۷ فوریه، او دو گل در برد ۳-۲ دورتموند مقابل سویا در بازی اول مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. در بازی برگشت دورتموند مقابل بایرن در آلیانز آرنا در ۶ مارس، هالند در ۱۰ دقیقه ابتدایی دو گل به ثمر رساند تا تیمش ۲-۰ پیش بیفتد. گل دوم هالند صدمین گل دوران حرفه ای او بود که در ۱۴۶ بازی به این عدد رسید.

هالند یک گل دیگر در بازی برگشت در ۹ مارس در تساوی ۲-۲ مقابل سویا به ثمر رساند تا در مجموع ۵-۴ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. تنها در ۱۴ بازی، این او را به سریعترین و جوانترین بازیکنی تبدیل کرد که به ۲۰ گل در مسابقات می رسد، و همچنین اولین بازیکنی بود که در چهار بازی متوالی لیگ قهرمانان چندین گل به ثمر رساند. او در پیروزی ۴-۱ تیمش مقابل لایپزیگ یک گل به ثمر رساند تا اولین عنوان خود را با این باشگاه کسب کند. او فصل را با ۴۱ گل در تمام رقابت‌ها، از جمله ۲۷ گل در لیگ، به پایان رساند، که باعث شد بر اساس رای هواداران به عنوان بهترین بازیکن فصل بوندسلیگا،   و با ۱۰ گل، بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شود. او بعداً به عنوان بهترین مهاجم مسابقات جایزه گرفت.

منچسترسیتی

در ۱۰ می ۲۰۲۲، باشگاه لیگ برتری منچسترسیتی اعلام کرد که پس از فعال کردن بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی این بازیکن، با شرایطش به توافق رسیده است. این قرارداد در ۱۳ ژوئن رسمی شد و سیتی اعلام کرد که هالند در ۱ ژوئیه با قراردادی ۵ ساله به این تیم خواهد پیوست. او اولین بازی خود را در ۳۰ جولای انجام داد و ۹۰ دقیقه در شکست ۳-۱ مقابل لیورپول در  ۲۰۲۲ بازی کرد.

در ۷ آگوست، او در اولین بازی خود در لیگ دو گل در برد ۲-۰ خارج از خانه مقابل وستهم یونایتد به ثمر رساند. در ۲۷ آگوست، هلند اولین هت تریک خود در لیگ برتر را در پیروزی ۴-۲ مقابل کریستال پالاس و دومین هت تریک خود را چهار روز بعد در پیروزی ۶-۰ مقابل کریستال پالاس به ثمر رساند. بازی مقابل  ناتینگهام فارست او را به سریع ترین مرد تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد که توانسته دو هت تریک کند و با ۱۴ بازی رکورد قبلی را بشکند. هالند بعداً به عنوان بهترین بازیکن ماه اوت لیگ برتر انتخاب شد،  

در ۶ سپتامبر، او اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا برای باشگاه انجام داد و دو گل به سویا زد و اولین بازیکنی شد که در ۲۰ بازی لیگ قهرمانان اروپا ۲۵ گل به ثمر رساند.  

زندگینامه: ارلینگ هالند (۲۰۰۰-)

در ۲۸ دسامبر، هالند در برد خارج از خانه ۳-۱ سیتی مقابل لیدز یونایتد یک گل به ثمر رساند و تعداد گل های خود را در ۱۴ بازی لیگ به ۲۰ گل رساند و سریع ترین بازیکنی شد که به ۲۰ گل در لیگ برتر می رسد. . او به رکورد کوین فیلیپس از ساندرلند رسید و آن را ارتقا داد. در هفت بازی در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳، هالند چهارمین هت تریک خود را در برابر ولورهمپتون واندررز به ثمر رساند تا تعداد گل های خود در لیگ برتر را به ۲۵ گل در ۱۹ بازی برساند و از گلزنان فصل قبل محمد صلاح و سون هیونگ مین پیشی بگیرد. او در کل فصل ۲۳ گل لیگ به ثمر رساند.

در ۱۴ مارس، هالند ۵ گل مقابل لایپزیگ به ثمر رساند و با لیونل مسی و لوئیز آدریانو و به رکورد بیشترین گل زده در یک بازی لیگ قهرمانان آنان رسید. با انجام این کار، او همچنین به ۳۹ گل در تمام رقابت ها رسید و رکورد سیتی برای بیشترین گل زده در یک فصل را شکست، که قبلاً در اختیار تامی جانسون بود که در فصل ۲۹–۱۹۲۸ ۳۸ گل به ثمر رسانده بود. علاوه بر این، او پس از مسی و کریستیانو رونالدو به سومین بازیکنی تبدیل شد که حداقل ۱۰ گل در چندین رقابت اروپایی به ثمر رسانده است. در جریان بازی منچسترسیتی در جام حذفی مقابل برنلی در ۱۸ مارس، هالند ششمین هت تریک فصل خود را به ثمر رساند و تعداد گل های خود را به ۴۰ گل در تمامی رقابت‌ها رساند.

در بازی منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ در ۱۱ آوریل، هلند ۴۵مین گل خود را در تمامی رقابت ها به ثمر رساند و رکورد قبلی ۴۴ گل در تمام رقابت ها توسط یک بازیکن لیگ برتر در یک فصل را شکست.  

در ۳ می، در برابر وستهام، سی و پنجمین گل خود در لیگ را به ثمر رساند و از رکورد مشترک شیرر و اندی کول برای بیشترین گل در یک فصل لیگ برتر فراتر رفت. هالند اولین جام خود را با منچستر سیتی  در ۲۰ مه لیگ برتر ۲۰۲۲–۲۳ به دست آورد. در ۲۴ مه، در مقابل برایتون، هالند به فیل فودن پاس گل داد تا با رکورد تیری هانری برای بیشترین گل و پاس گل در یک فصل ۳۸ بازی لیگ برتر با ۴۴ گل برابری کند.  

تیم ملی نروژ

هالند از سال ۲۰۱۹ به تیم ملی نروژ دعوت شد و تاکنون در ۲۵ بازی ملی ۲۴ گل به ثمر رسانده است.

زندگینامه: ارلینگ هالند (۲۰۰۰-)

دستاوردها

  • جام حذفی آلمان (۱): ۲۱–۲۰۲۰
  • لیگ جزیره (۱): ۲۳–۲۰۲۲
  • جام حذفی انگلستان (۱): ۲۳–۲۰۲۲
  • لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۲۳–۲۰۲۲
  • ورزشکار سال نروژ: ۲۰۲۰
  • بهترین بازیکن فصل بوندس لیگا: ۲۱–۲۰۲۰
  • بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا: ۲۱–۲۰۲۰
  • بهترین بازیکن تازه‌وارد ماه بوندس لیگا: ژانویه ۲۰۲۰، فوریه ۲۰۲۰
  • تیم منتخب بوندس لیگا: ۲۱–۲۰۲۰، ۲۲–۲۰۲۱
  • اقای گل لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۲۳–۲۰۲۲ (۳۶) گل
  • بهترین بازیکن فصل لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۲۳–۲۰۲۲
  • بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۲۳–۲۰۲۲
  • آقای گل لیگ ملت‌های اروپا: ۲۱–۲۰۲۰ (۶) گل
  • آقای گل لیگ قهرمانان اروپا: ۲۱–۲۰۲۰ (۱۰) گل

آخرین بروزرسانی  Jun ۳۰, ۲۰۲۳ - جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲

کد خبر 770428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha