مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نرخ کرایه مینی‌بوس‌ها در سال88 تغییر نکرد، کرایه اتوبوس‌های خصوصی100 و 125 تومانی ثابت ماند و کرایه‌های خطوط 175 تومانی 200 تومان شد.

به گزارش ایسنا، شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی خود، لایحه نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی و مینی‌بوسرانی تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در سال 1388 را مورد بررسی قرار داد و به تصویب رساند که براساس این مصوبه کرایه خطوط 100 تومان و 125 تومان خواهد بود و نسبت به سال جاری تغییر نمی‌کند.

براساس این مصوبه کرایه خطوطی که نرخ آن‌ها 175 تومان بود به 200 تومان در سال جدید تغییر می‌کند.

خسرو دانشجو  سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این اخبار  با اشاره به مصوبات دوشنبه (26 اسفند) شورا گفت: در جلسه امروز لایحه طبقه‌بندی میزان دریافت آب‌رسانی در مناطق شهر تهران به تصویب رسید که به استناد تبصره سه از ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و جلوگیری از هدررفت آب و توسعه و تکمیل طرح‌های نیمه تمام به شرکت آب و فاضلاب اجازه داده شد، در چارچوب قوانین و مقررات در سال 88 از تمامی مشترکان کاربری‌های خانگی و غیرخانگی علاوه بر تعرفه‌های مصوب قانونی، از مشترکان خانگی به ازای هر متر مکعب تا الگوی مصرف400 ریال و به ازای هر متر مکعب مازاد الگوی مصرف 700 ریال دریافت کند.

بر اساس این گزارش، همچنین از مشترکان غیرخانگی به ازای هر مترمکعب 700 ریال دریافت می‌شود.

دانشجو ادامه داد: پیش از این شهرهای اصفهان، شیراز و چند شهر دیگر با اجرای چنین طرحی توانستند برای حل مشکلات توسعه آب و فاضلاب شهر خود کمک کنند و همچنین با توجه به این که شهر تهران مشکل جدی در زمینه تامین آب دارد، باید با بازسازی شبکه آب‌رسانی از نشست آب لوله‌های زیرزمین جلوگیری شود.

از سوی دیگر بر اساس این مصوبه از کلیه متقاضیان خرید انشعاب جدید خانگی و افزایش واحد به ازای هر واحد در مناطق یک تا هشت شهرداری تهران علاوه بر هزینه‌های قانونی انشعاب، معادل 35 درصد مبلغ حق انشعاب دریافت می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز یک فوریت لایحه اصلاح اعتبارات بودجه جاری راهنمایی و رانندگی تهران و یک فوریت لوایح اصلاح بودجه سازمان سردخانه‌ها و اصلاح بودجه سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها به تصویب رسید.

کد خبر 77356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز