یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

شبنم شکوریان: نوشاد عالمیان پدیده تنیس روی میز ایران قهرمان مسابقات جهانی قطر شد. عالمیان در این دوره از مسابقات با غلبه بر حریفان قدرتمند جهانی توانست قهرمانی مسابقات دوحه را از آن خود کند.

حضور عالمیان در رقابت‌های پوروتور جهانی قطر که با قهرمانی همراه بود دومین حضور این ورزشکار17 ساله مازندرانی در مسابقات جهانی بود. او چندی پیش نیز در مسابقات جهانی بحرین به‌عنوان نایب‌قهرمانی جهان دست یافته بود.

نوشاد عالمیان به دلیل موفقیت‌های زیادی که در عرصه تنیس روی میز به دست آورده است قادر است در مسابقات جهانی بزرگسالان نیز حضور داشته باشد. او معتقد است با وجود سطح بالای این مسابقات او می‌تواند به نتایج خوبی دست پیدا کند.

نوشاد می‌گوید پینگ‌پنگ ایران جهانی شده است و همه از پینگ‌پنگ بازان ایرانی می‌ترسند! در همین باره گفت‌وگویی با این ورزشکار 17ساله تنیس روی میز مازندران انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

  • در فاصله کمتر از10 روز در 2 دوره مسابقات جهانی شرکت داشتی. این شرایط را برایت سخت نکرد؟

فشار بازی‌ها بسیار بالا بود، با این وجود تلاش زیادی کردم و توانستم نتیجه خوبی بگیرم.

  • سطح مسابقات جهانی را چطور دیدی؟

به‌طور کلی مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. این مسابقات هر ساله برگزار می‌شود و در این دوره قهرمانان کره جنوبی، سنگاپور و اروپا نیز برای کسب مقام و افزایش رنکینگ در آن حضور داشتند.

  • در یکی از مصاحبه‌هایت گفته بودی که نسبت به سال پیش افت داشتی با این وجود از عملکرد خودت در این دوره از مسابقات راضی بودی؟

با اینکه نسبت به سال گذشته از آمادگی کمتری برخورداربودم، ولی نتایج خوبی گرفتم. فدراسیون روی من سرمایه‌گذاری زیادی کرد و با برنامه‌ریزی خوب مرا به جایی رساند که اکنون همه از من انتظار مدال دارند. در ابتدای راه استرس بسیار زیادی داشتم ولی با دلداری و پشتیبانی شهنازی توانستم اضطرابم را کم‌رنگ کنم. پس از مسابقات اسپانیا به جایی رسیدم که خودم هم انتظار بیشتری از خودم دارم.

  • برای این دوره از مسابقات چه اندازه تمرین کرده بودی؟

متاسفانه به دلیل مسابقات برون‌مرزی که داشتم نتوانستم تمرینات منظمی انجام بدهم ولی خوشبختانه با وجود این مسئله موفق به کسب مدال نقره و طلای مسابقات پوروتور قطر و بحرین شدم.

  • برخورد حریفانت چطور بود؟

خب من در دوره‌ای قهرمان مسابقات پوروتور سال 2006 و 2008 قطر شده بودم، همه‌ حریفان با این دید که من قهرمان مسابقات خواهم شد، با من روبرو می شدند. به‌خصوص در اسپانیا بسیار خوب بودم و شناخته شدم.

 به‌طوری که اکنون در مسابقات مختلف حریفانم با ترس از من سر میز مسابقه حاضر می‌شوند. بسیار خوشحالم از اینکه پینگ‌پنگ ایران رشد قابل توجهی داشته که آن را مدیون زحمات مسئولان فدراسیون و کادر فنی هستیم.

  • از اینکه تا این حد در جهان مطرح شده‌ای چه احساسی داری؟

خیلی خوشحالم و امیدوارم که این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

  • فدراسیون در این مقطع حمایت لازم را از تو داشته است؟

بله مسئولان فدراسیون به خصوص آقای شهنازی، رئیس فدراسیون حمایت لازم را از من دارند. فدراسیون واقعا برای من زحمات بسیار زیادی کشیده است. تاسیس آکادمی پینگ‌پنگ، کادر فنی قوی، حریفان تمرینی کره‌ای، اعزام‌های پیاپی برون مرزی و توجه مسئولان فدراسیون همگی از جمله عوامل موفقیت‌های اخیر من بوده است.

 خدا را شاکرم که راه پیشرفت پینگ‌پنگ ایران را باز کرد که بتوانم پاسخگوی زحمات فدراسیون و خانواده‌ام باشم. من فقط از خودم حرف نمی‌زنم چرا که اعتقاد دارم همه‌ پینگ‌پنگ‌بازان روند رو به رشدی را طی می‌کنند.

  • به‌طور کلی جایگاه پینگ‌پنگ ایران را چطور می‌بینی؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید همه از پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی می‌ترسند. از نظر من پینگ‌پنگ ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

  • گفته می‌شود قرار است در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کنی. فکر می‌کنی بتوانی نتیجه بگیری؟

بله، بسیار خوشحالم که فدراسیون این فرصت را به من داد تا در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کنم. این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است و من تصمیم دارم تمام توان خود را به کار گیرم تا یک یا 2 پیروزی در این مسابقات برای ایران و خودم به ارمغان بیاورم.

همشهری استانها

کد خبر 77586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز