معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به دیدار خانواده شهیدان «حمید» و «علی صفاری» رفت.

ديدار معاون پارلماني رئيس جمهور با خانواده شهيدان صفاري

به گزارش همشهری آنلاین، این دیدار با هدف تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا انجام شد و «سیدمحمد حسینی» همراه با شهردار منطقه۱۲ با خانواده معظم این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کردند.  شهردار منطقه در این دیدار اخلاص و استقامت شهدای دوران دفاع مقدس را الگویی برای نوجوانان و جوانان نسل جدید دانست و گفت: «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باید سرلوحه کارها و ضرورت زندگی فردی و اجتماعی باشد.»

«وحیدرضا انارکی محمدی» با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تأثیرپذیری فرهنگ عاشورا در روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی گفت: «تجلی‌گاه فرهنگ والای عاشورا و واقعه کربلا با انقلاب اسلامی را می‌توان در ۸سال دفاع مقدس به وضوح دید. آنچه امروز از شهدا در قالب وصیت‌نامه، نامه، دستخط و خاطرات برجا مانده، نمایانگر اثرپذیری قیام و فرهنگ عاشورا در زندگی آنهاست.»

شهید علی صفاری ۲تیر سال۱۳۴۰ و شهید حمید صفاری سال۱۳۴۷ در منطقه۱۲ چشم به جهان گشودند. شهید علی صفاری تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ۲۳شهریور سال۱۳۶۱ در تهران مورد سوءقصد گروهک منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید حمید صفاری نیز دانشجوی دکتری در رشته پزشکی بود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد و سرانجام ۲۶اردیبهشت سال۱۳۶۷ با سمت تیربارچی، در اندیمشک به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کد خبر 776191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha