دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

جنگ با تمام خاطرات تلخ و شیرینش تمام شد. اما نبرد همچنان ادامه دارد و فقط میدان معرکه‌اش عوض شده! از شهرهای جنگ‌زده بیرون آمده و نبرد رفته به سمت روستاهای دورافتاده. جهادگران به کوچه‌های بن‌بست و باریک تا روستاهای دوردست و حتی خارج از کشور می‌روند و بذر امید می‌کارند.

جهادگر

به گزارش همشهری آنلاین، جنگ با تمام خاطرات تلخ و شیرینش تمام شد. اما نبرد همچنان ادامه دارد و فقط میدان معرکه‌اش عوض شده! از شهرهای جنگ‌زده بیرون آمده و نبرد رفته به سمت روستاهای دورافتاده. جهادگران به کوچه‌های بن‌بست و باریک تا روستاهای دوردست و حتی خارج از کشور می‌روند و بذر امید می‌کارند. می‌روند و لبخند می‌سازند. می‌سازند و بلند می‌کنند بنایی از مهرورزی و این جهاد هم چون دفاع‌مقدس هنوز هم ادامه دارد. نفس کار، یکی است؛ گذشتن از خویش، گذشتن از زندگی آرام خود و رفتن برای مشکلات دیگران. فدایی شدن برای بهتر شدن زندگی غیر ...در این مسیر، پیشامدها کم نیستند، گاهی تا مرز جان پیش می‌روند و عده‌ای هم در این مسیر مجروح شده یا از دنیا می‌روند. اما آیا این مجروحیت و مرگ را باید طبیعی بدانیم. بر کسی پوشیده نیست که این عزیزانی که در مسیر جهاد و جهادگری از جان خویش می‌گذرند، شایسته درجه شهادت‌اند. البته که کار عظیم این عزیزان نزد حق تعالی بی‌پاداش نخواهد ماند اما آیا در قانون کشور ما، این عزیزان شهید محسوب می‌شوند؟ آنچه در گفت‌وگو با بیشتر خانواده‌های شهدا دریافتیم این بود که اغلب این عزیزان، شهید محسوب نشدند. حتی با آنکه روی سنگ مزارشان ‌واژه زیبای شهید نقش بسته است.
این موضوع، مطالبه بسیاری از خانواده‌های جهادگر و فعالان این حوزه بوده و حتی چند سال پیش جمعی از مخاطبان سامانه فارس من در خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «درخواست تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس» خواستار این شدند تا فعالان در حوزه برنامه‌ها و اردوهای جهادی چنانچه دچار جراحت شدند یا جان خود را حین کارجهادی از دست دهند جانباز و شهید محسوب شوند. پویش‌های متعدد دیگری نیز در این رابطه ثبت شده و هزاران نفر از آن حمایت کردند. اما با وجود اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی در این‌باره صورت گرفته، باز هم این قانون به تصویب نرسیده است.
این در حالی است که سیدکریم حسینی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از طرح موضوع ساماندهی تشکیلات گروه‌های جهادی در ابتدای مجلس یازدهم گفته است. به‌گفته او در این پیشنهاد آمده است که با توجه به فضای معنوی این کار، جهادگرانی که برای توسعه و آبادانی کشور دچار سانحه و مجروحیت می‌شوند جانباز و چنانچه جان خود را از دست بدهند جزو شهدا محسوب شوند. بنابر این شد تا دستگاه‌های متولی این امر از طریق دولت لایحه مربوط به این موضوع را برای تبدیل شدن به قانون به مجلس ارائه کنند که این کار به نتیجه لازم نرسید. چنانچه لایحه یا طرح با موضوع شهدای جهادگر در دستور کار قرار گیرد ما به جد از آن حمایت می‌کنیم و پیگیری‌های لازم را برای تصویب آن خواهیم داشت.
بر کسی پوشیده نیست کسانی که برای جهاد به مناطق محروم کشور می‌روند نیت‌شان خالص است و برای رضای خدا قدم برمی‌دارند و هرجا هم نیاز باشد به میدان می‌آیند اما تصویب این قانون چتر حمایتی بزرگی برای بازماندگان این فداکاران اجتماعی خواهد بود و ما امیدواریم این طرح به‌زودی تصویب شود.
 

کد خبر 777050
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha