شنبه ۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی با پیروزی مقابل امارات توانست به صدر جدول گروه دوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در منطقه آسیا دست یابد.

به گزارش سایت ای اف سی، در اولین بازی بعد ازظهر شنبه (8 فروردین) که با سه دیدار دیگر پیگیری خواهد شد کره شمالی میزبان توانست دوبار با ضربات پاک نام چول و مون این گوک در دقایق 51 و 90 به گل برسد.

کره شمالی نه تنها با ده امتیاز و در روز استراحت کره جنوبی روی پله اول ایستاد بلکه صعود امارات را تنها مشروط به محاسبات و احتمالات ریاضی کرد.

امارات اینک بعد از پنج بازی و با تنها امتیازی که از تساوی با ایران گرفته است در ته جدول گروه قرار دارد و با توجه به رقابت تیم های بالایی نامی از پیش حذف شده به نظر می آید.


کره شمالی در نیمه اول بازی امروز در پیونگ یانگ صاحب چند خطر شد که دروازه بان امارات ماجد ناصر توانست دروازه اش را بسته نگه دارد.

کره شمالی که همچنان و مانند نیمه اول پرفشار کار می کرد در دقیقه 51 با ضربه پاک توپ را در گوشه دروازه میهمان قرارداد.

اماراتی ها بعد از این کمی از لاک دفاعی خارج شدند تا شاید بازی را به تساوی بکشانند اما دقایقی بعد کره شمالی دوباره تسلط خودش را نشان داد و بازی را بدست گرفت.

میزبان در دقیقه 78 و با شوت مون به تیر دروازه امارات هم کوبید اما نتیجه تا دقایق تلف شده و لحظه‌ای که با شوت همین بازیکن تور به لرزه دوباره درآمد دست نخورد. کره شمالی ثانیه‌هایی قبل از سوت داور امارات را کم امید‌تر از همیشه کرد و بر بام گروه نشست.

کره شمالی که در هر دو بازی در پیونگ یانگ برنده بوده حریف ایران در همین ورزشگاه است.

کد خبر 77790

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز