مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

حالا که در خانه یک بسته بیسکویت ساده دارید و قرار هم هست که برای شب مهمان داشته باشید، به دنبال خرید دسر آماده بعد از غذا بیرون نروید. برای درست کردن یک دسر خوشمزه فقط کمی شیر و کاکائو و نشاسته ذرت نیاز دارید.

دسر

همشهری آنلاین: مرحله اول آماده‌سازی این دسر، یک‌ربع است. البته در مرحله بعد فقط باید دسرها را در یخچال قرار دهید و به سردخانه بسپارید.  

مواد لازم 

۲ پیمانه شیر سرد 
۲ ق‌س نشاسته ذرت
۴ /۳ پیمانه شکر
۲ /۱ ق‌چ وانیل
۱۰۰ گرم بیسکویت ساده 
۲ ق‌س پودر کاکائو 
۲ /۱پیمانه آب‌جوش
مقداری پودر کاکائو و ترافل رنگی برای تزئین 

۱. نشاسته ذرت را در شیر سرد حل کنید. برای این منظور باید خوب هم بزنید تا نشاسته حل شود. سپس وانیل و شکر را اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت قرار دهید. باید ترکیب را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی که مایه به غلظت ماست درآمد، از روی اجاق بردارید و کناری بگذارید تا خنک شود.  

۲. پودر کاکائو را هم در ظرف دیگری در آب‌جوش حل کنید. ظرف‌های دسر را آماده کنید. بهتر است ظرف‌ها شیک و مجلسی باشند چون دسر قرار است با همین ظرف‌ها سرو شود.  

۳. کف هر کدام از ظرف‌ها یک لایه بیسکویت بچینید و روی آنها را یک قاشق کاکائوی حل شده بریزید. لایه بعدی، مخلوط شیر و نشاسته است.  

۴. لایه‌ها را به همان ترتیب (بیسکویت، محلول کاکائو و شیر نشاسته) روی هم بچینید تا ظرف‌ها پر شوند. لایه آخر را با  ترافل‌های کاکائویی و رنگی تزئین کنید. ظرف‌های حاوی دسر را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. بعد از خنک شدن، دسرها آماده سرو کردن هستند.

فوت‌وفن

چند ساعت ماندن دسر در یخچال باعث می‌شود لایه‌ها بیشتر در هم فرو رفته و مزه‌دار شود.

نشاسته در شیر سرد بهتر حل می‌شود.

کد خبر 778290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha