دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیئت وزیران در نخستین جلسه خود در سال 88 محور اصلی بحث ها را بررسی دقیق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح الگوی مصرف قرار داد

و به تبیین، تشریح راه های مختلف اصلاح الگوی مصرف پرداخت. رئیس جمهوری در این جلسه توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف عمومی در سه حوزه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب یعنی نان، آب و انرژی را خواستار شد و افزود: این سه حوزه را می توان به سرعت ساماندهی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آغاز این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در این زمینه [سال جدید را سال اصلاح الگوی مصرف می‌دانم] به وظایف سنگین دولت و همه دستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دقیق و به درستی همه الگوها اصلاح شود حتی درباره مدیریت وقت و زمان مردم نیز باید حرکت جدید و اصلاحی داشته باشیم.

احمدی نژاد نقش قوای مقننه و قضائیه را نیز در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواند و افزود: باید در همین جلسه اول چارچوب کار را مشخص کنیم و هر دستگاه پیشنهادهای خود را در این زمینه دقیق مطرح و هر جا نیاز به اصلاح آیین نامه بود در این زمینه برنامه ارائه کند.

رئیس جمهور بر لزوم اصلاح چرخه های اداری کشور نیز تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید به لایحه هدفمند کردن یارانه ها که گامی بزرگ و پایه ای است نیز توجه و برای به نتیجه نشستن آن تلاش ویژه کنیم چرا که این لایحه حاصل تلاش همه متخصصان و دلسوزان کشور است که مدت ها برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده اند.

پس از صحبت های رئیس جمهور، اعضای کابینه بنا بر مسئولیت و حوزه کاریشان به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در زمینه اصلاح الگوی مصرف پرداختند.
پس از پیشنهادهای مختلف وزیران، آقای احمدی نژاد بحث ها و پیشنهادها را در 4 محور مصارف عمومی، مصارف دولت، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی جمع‌بندی کرد.

رئیس جمهوری توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف عمومی در سه حوزه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب یعنی نان، آب و انرژی را خواستار شد و افزود: این سه حوزه را می توان به سرعت ساماندهی کرد و همانطور که سهمیه بندی بنزین با کاری ضربتی و دقیق و همراهی مردم صورت گرفت، این کار نیز با همراهی مردم انجام می‌شود.

وی افزود: ظرفیت های مردم ما بسیار بالاست و مردم نشان داده اند که اهل کارهای بزرگ و تحولی هستند و هر جا که به نفع منافع ملی است محکم پای آن می ایستند و حرکت خود را به درستی مدیریت می‌کنند.

رئیس جمهور خطاب به هیئت وزیران تأکید کرد: باید برای این کار برنامه های دقیق و در عین حال ضربتی و انقلابی بیاورید تا هرچه زودتر عملی شود، مطمئناً ما در این خصوص با برنامه های معمولی به جایی نمی‌رسیم.

رئیس جمهور بر صرفه جویی در مصارف دولتی تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه ها مسئولند و هر کس باید بنشیند و برای دستگاه خود برنامه ریزی کند تا هزینه های اضافی را از راه های مختلف همچون کاهش مسافرت ها و همایش ها و هزینه های اضافی کاهش دهد و حتی اگر بتوانیم یک درصد از بودجه مان را صرفه جویی کنیم این مقدار حدود 500 میلیارد تومان می شود که مبلغ کمی نیست.

وی افزود: شرکت‌های دولتی هم با یک درصد صرفه جویی در بودجه شان، هزار میلیارد تومان به دست می آورند که این هم مبلغ کمی نیست و برای پیشبرد امور بسیار مؤثر خواهد بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه پی گیری طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان حاصل کار نخبگان کشور از دیگر وظایف دستگاه های دولتی است گفت: بخش آخر نیز فرهنگ سازی است که صدا و سیما در این مدت نشان داده است که کارهای خوب و ارزشمندی می شود در این زمینه انجام داد و کارهای خوبی نیز تا کنون انجام شده است.

احمدی نژاد با تأکید بر حرکت دولت با شتاب بیشتر در مسیر خدمتگزاری به ملت گفت: در این مدت که نزدیک ایام انتخابات نیز هست باید با جدیت و کمترین توجه به فضای انتخاباتی به حرکت خود ادامه دهیم و فقط به مصالح کشور فکر و بر اساس آن عمل کنیم.

وی افزود: باید در مسیر حرکت ملی فقط به منافع ملت و مصالح ملی فکر کرد و باید در این زمینه محکم بایستیم و با کسی رو دربایستی نکنیم چرا که مهم نیست که یک دولت ده بار باشد یا یک ماه.

وی افزود: هیچ کس نگفته است که اگر دولتی ده بار باشد به بهشت می رود، دولت شهید رجایی کمتر از یک ماه در عرصه وجود داشت اما آنچنان صادق و خالصانه کار کرد که در نهایت به سوی خداوند متعال پرواز کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم تصریح کرد: انتخابات مظهر تجمیع اراده ها، نیت‌ها و اندیشه‌های مردم است و خوشبختانه در انقلاب ما انتخابات اصیل برقرار شد.

رئیس جمهور همچنین مواضع قاطع مقام معظم رهبری درباره سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا را ارزنده خواند و آن را روشن کننده مسیر حرکت کشور و همه مسئولان ارزیابی کرد.

رئیس جمهور در پایان جلسه هیئت دولت از همه دستگاه ها و کارکنان نهادها، دستگاه ها و وزارتخانه هایی که در طول تعطیلات تلاش کردند تا مردم به خوبی تعطیلات خود را پشت سر بگذارند و زمینه را برای آرامش مردم فراهم کردند، تشکر و قدردانی کرد

کد خبر 77865

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز