مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: علت خشک شدن درختان، اگر به دلیل آفات و بیماری‌ها گیاهی باشد به منطقه مربوطه تذکرات لازم برای حفظ گونه درختی داده خواهد شد و یا اگر خشک شدن درخت به دلیل قصور پیمانکار باشد حتما برخورد قانونی انجام می‌شود.

مختاری

علی‌محمد مختاری در گفت‌وگو با همشهری، با اشاره به خشک شدن برخی از درختان خیابان ولیعصر و سایر درختان در سطح شهر، گفت: هر درختی که در سطح شهر خشک شود بعد از بررسی علل خشک شدن آن با مجوز کمیسیون ماده ۷ اقدام به قطع کردن آن می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از خشک شدن درختان بلافاصله درخت جدید جایگزین آن کاشته خواهد شد، ادامه داد: علت خشک شدن درختان، اگر به دلیل آفات و بیماری‌ها گیاهی باشد به منطقه مربوطه تذکرات لازم برای حفظ گونه درختی داده خواهد شد و یا اگر خشک شدن درخت به دلیل قصور پیمانکار باشد حتما برخورد قانونی انجام و جریمه آن از صورت وضعیت پیمانکار کسر می‌شود.

ماجرای قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر | واکنش معاون خدمات شهری

مختاری تصریح کرد: درختی که در نقاط مختلف شهر خشک شود، صورت جلسه شده و بعد از ثبت در سامانه، به کمیسیون ماده ۷ ارجاع داده می‌شود تا مجوز قطع درخت را صادر کنند، همزمان خاک روی سطح زمین و زیر آن تعویض و دوباره گونه گیاهی مناسب و همگون کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره تعداد درختان خشک شده در تهران گفت: اگر بگوییم یک درصد درخت خشک در سطح شهر شاید دیده می‌شود حرف اشتباهی نزدیم، چرا که بازرسان ما مدام در حال بررسی وضعیت درختان در شهر هستند و اگر درختی خشک شده باشد بعد از طی شدن روند قانونی، درخت جدید جایگزین خواهد شد.

او افزود: نظر کارشناسی برای قطع درختان در کمیسیون ماده ۷ حائز اهمیت است و بدون نظر کارشناسی مجوز قطع هیچ درختی داده نخواهد شد.

روز گذشته خبر قطع چند درخت در خیابان ولیعصر(عج) تهران در فضای مجازی منتشر شد که معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک درباره آن گفته بود: «طبق دستور سازمان بوستان‌ها درختان خشکی که پلاک‌شان در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده، باید به فوریت از شهر جمع‌آوری شوند، بر این اساس به دلیل بادهای اخیر و با توجه به اینکه به سمت فصل پاییز و وزش باد شدید و بارش‌های فصلی پیش می‌رویم و احتمال سقوط درختان و خطرآفرینی برای جان و مال شهروندان وجود دارد، طرح حذف درختان خشک پایتخت آغاز شده و قطع و جمع‌آوری درختان محدوده خیابان ولی‌عصر نیز در ادامه این سیاست و به فوریت انجام شد تا با معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود. »

کد خبر 780364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha