پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۷ زیر ذره‌بین طرح نجم قرار گرفت. مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در قالب این طرح همراه با نصر اله آبادیان شهردار و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری منطقه ۷ از برخی پروژه‌ها (مساجد، مجموعه فرهنگی، اسکان کارگری و....) بازدید کرد.

بازدید اقراریان از پروژه های منطقه7

همشهری- زینب زینال زاده: اصلاح تقاطع غیرهمسطح میدان سبلان که پس از تکمیل و بهره‌برداری منجر به کاهش بار ترافیک بزرگراه صیاد شیرازی در محور شمال و جنوب می‌شود، مهم‌ترین پروژه‌ای بود که بازدید از آن انجام و اقراریان خواستار تسریع فرایند احداث شد. میدان سبلان از نقاط مهم و پرتردد منطقه ۷ است که عبور و مرور وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به رمپ میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان به دلیل تداخلات حرکتی، سبب بروز ترافیک های سنگین می‌شد. به همین دلیل اصلاح این محور در دستور اقدامات مدیریت شهری قرار گرفت و به گفته نصراله آبادیان شهردار منطقه پس از انتخاب پیمانکار مجری، جایگزین مسیر و انسداد مسیرهای و تجهیز کارگاه، عملیات عمرانی شروع شد.

آن طور که مدیر پروژه در جریان بازدید توضیح داد، این طرح در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به اتمام می‌رسد و وسایل نقلیه‌ای از محور شمال به جنوب شهید صیاد شیرازی یا در مسیر بالعکس نیازی نیست وارد میدان سبلان شوند و می‌توانند از چپ‌گردهای خیابان قدوسی استفاده کنند. در واقع با حذف تقاطع‌ها در این محور گره‌های ترافیکی باز و عبور و مرور وسایل نقلیه روان‌سازی می‌شود.

ساخت مسجد با رویکرد جدید

  • در راستای اجرای طرح بزرگراه امام علی (ع) بسیاری از مساجد منطقه ۷ به دلیل قرارگرفتن در محدوده طرح، تخریب  و احداث مساجد جدید در اولویت شهرداری قرار گرفت. در طرح نجم اقراریان از فرایند مسجد جبرئیل محله (حشمتیه)، مسجد حسینی محله (ده‌متری ارامنه) و مسجد شریفیه خیابان محمودی، بازدید کرد. مدیریت شهری منطقه در احداث این مساجد رویکرد جدیدی داشته که موردتوجه عضو شورا قرار گرفت و گفت که در این رویکرد مسجد تنها پایگاهی برای اقامه نماز جماعت نیست؛ بلکه در آن بخش‌هایی چون کتابخانه و فضاهای فرهنگی و آموزشی و سایر سرانه‌ها پیش‌بینی‌شده و از این طریق کمبود سرانه‌ها در محلات کم‌برخوردار رفع می‌شود.

دیدارهای بی‌واسطه در مساجد

  • اقراریان در جریان بازدید از منطقه با شهروندان در مسجد حجت ابن الحسن محله سهروردی دیدار کرد و چنین نشست‌های صمیمی را سبب افزایش رضایتمندی شهروندان دانست و گفت: «مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است و حضور در مساجد می‌تواند در رفع بروکراسی‌های اداری مؤثر و رضایتمندی  بیشتری در پی داشته باشد. ازاین‌رو دیدارهای مردمی بی‌واسطه سرلوحه کارها قرار دارد.»
  • گره ترافیک بزرگراه صیاد باز می‌شود

کد خبر 781121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • اسماعیلی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    هی خیابان پهن می کنند هی خیابان باریک می کنند پول بیت المال را حیف و میل می کنند چیزی از ترافیک نمی دونند منباب مثال دوچرخه راه هایی که در سطح شهر طهران ایجاد شد و نه تنها کره ای از مشگلات باز نکرد بلکه باعث حیف و میل بیت المال شد و از طرف دیگر باعث زیادتر شدن ترافیک شده خیابان ولیعصر خیابان طالقانی خیابان کریمخان زند و بسیاری از خیابنهای دیگر اینها یه جور تبانی بین شهرداران مناطق و پیمانکاران است
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    قرار بود بعداز احداث رینک اتوبان امام علی طرح طرافیک از امام علی از شرق و از غرب حد فاصل میدان ازادی شیخ فضل الله از شمال چمران تا پارک وی و از جنوب ترمینال جنوب ایجاد شود در زمان اقای قالیباف شهردار وقت ان موقع که انجام نشد مسعله دیگر ورود مسافر کش های شهرستانی برای ورود به تهران که بالغ بر حداقل دو میلبون مسافر کش است که شبها در ماشینهای خود می خوابند اینها همه معضل ترافیک است
  • میرشجاع IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام اتفاقا این نشستهای مسجدی حرکت خوبی است به شرط آنکه هر هفته در یک محله و با اطلاع رسانی صورت گرفته و نیاز به ثبت نام برای دیدار مسعولین محترم نباشد وسید آقا میری و مسعولین قبل نماز دو ساعت حداقل وقت بگذارند که به پاسی از شب نرسد حقیقتا این سید خدا جوابگوی خوبی است و امید که دیگران باعث خرابی لباس و وجه این سید نشوند و باید از اینگونه افراد در شهرداریها در لباس مسعول و پاسخگو بیشتر ببینیم و هر منطقه یکی چون ایشان باشند نه اینکه فکر کنید بنده روحانی یا بسیجی هستم نه بخدا ولی حرکت مثبت دیدم و دیده را باید گفت نطارت روحانیت در دادگاه ها و شهرداریها باید زیاد شو