همشهری آنلاین: دور دوم مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا با حضور روسای جمهور دو کشور شنبه 15 فروردین در تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر احمدی نژاد و چاوز در این نشست با اشاره به توافقات هیات های دو کشور ، با تاکید برضرورت تسریع در سرمایه گذاری های مشترک و تکمیل طرح های صنعتی ، خواستار اقدامات انقلابی در این خصوص شدند .

روسای جمهور دو کشور همچنین با تاکید بر اینکه زمینه های متنوع و فراوانی برای همکاری های تهران و کاراکاس وجود دارد بر لزوم تنظیم نقشه راه برای توسعه روابط درازمدت در عرصه های صنعتی، انرژی، علمی، تجاری، فرهنگی، سیاسی و گردشگری تاکید کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه فرصت هایی که امروز در اختیار دو کشور انقلابی ایران و ونزوئلا وجود دارد بی نظیر وطلایی است، گفت : در حالیکه دنیا و نظام سرمایه داری دچار بحران شده است باید با اقدامات سریع و گسترده در ارتقای روابط و مناسبات ، امید و نشاط را به ملت های خود هدیه کنیم.

آقای احمدی نژاد با اشاره به مخالفت هایی که با پیشرفت و توسعه کشورهای مستقل و انقلابی صورت می گیرد ، خاطرنشان کرد : آنها از پیشرفت ایران و ونزوئلا ناراحت و عصبانی هستند زیرا می خواهند ما همواره ضعیف و وابسته باشیم .

وی با تاکید بر اینکه تهران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کاراکاس قائل نیست ،گفت : وجود کشور بزرگ و قدرتمند ونزوئلا به نفع آرمانهای انقلاب اسلامی و انقلاب بولیواری است.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این نشست خواستار تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه شد و تاکید کرد : ظرفیت های فراوانی برای همکاری دو کشور به ویژه در امریکای لاتین وجود دارد که استفاده از آن به نفع همه است.

چاوز با اشاره به بحران کنونی جهان گفت : این بحران فرصت ها و دروازه های جدیدی را به روی ما باز می کند ازاین روی از آن استقبال می کنیم .

در این نشست وزرای صنایع و نفت دو کشور هم گزارشی از آخرین وضعیت توافقات انجام شده و طرح های در دست اقدام ارایه دادند و روسای جمهور ایران و ونزوئلا رهنمودها و دیدگاه های خود را درباره این موضوعات بیان کردند

کد خبر 78118

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز