مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: خطوط اتوبوسرانی تندرو، براساس طرح جامع به 10 خط افزایش می‌یابد

حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از گسترش خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT) از3 خط موجود به 10 خط پیشنهادی در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران خبر داد.

وی همچنین توسعه خطوط ویژه در هسته مرکزی شهر جهت افزایش سرعت تردد اتوبوس‌ها را از جمله اقداماتی برشمرد که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی گفت: تامین ناوگان اتوبوسرانی تا 11 هزار دستگاه براساس طرح جامع و تامین ناوگان مینی‌بوسرانی مورد نیاز برای پوشش سفر به شهرک‌ها و محله‌های حومه‌ای از دیگر اقدامات مورد نظر مدیریت شهری است.

بیژنی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی موجود با عمر استاندارد افزود: همزمان پروژه‌های «نرم‌افزاری» مانند توسعه سامانه«پایش هوشمند آمد و شد» و استفاده از فناوری‌های نوین مانند مدیریت و کنترل ناوگان (APTS)، سیستم ردیابی خودکار (AVL)، بلیت الکترونیکی (E-Ticketing) و تابلوهای متغیر اطلاع رسانی (VMS) نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

دولت یارانه بنزین را به حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در مصاحبه با ایسنا نیز با تاکید بر لزوم تامین جایگاه‌های مورد نیاز سوخت CNG ویژه اتوبوس‌ها، خواستار تغییر اساسی در پرداخت یارانه به توسعه و بهبود حمل‌ونقل همگانی به جای پرداخت یارانه به بنزین شد وعنوان کرد: یارانه‌های دولتی برای تامین وسایل حمل‌ونقل شهری و کمک به قیمت تمام شده جا‌به‌جایی مسافر باید دقیقا معین شود، چرا که دولت سالانه میلیاردها تومان یارانه برای بنزین ارزان قیمت پرداخت می‌کند که می‌تواند آن را به حمل‌ونقل عمومی و یاری اقشار نیازمند بپردازد.

بیژنی، ارتقای کیفیت ساخت و تولید اتوبوس‌های داخلی و تامین پشتیبانی مناسب و رفع نواقص فعلی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: همزمان با این اقدامات باید قوانین و مقررات هدفمند و پایدار به‌منظور کنترل و کاهش تردد خودروهای شخصی در جهت افزایش سرعت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز وضع و اعمال شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: رفع مشکل ترافیک تهران به‌عنوان مسئله‌ای ملی و برون شهری نه تنها باید دلمشغولی مدیران شهری، بلکه باید دغدغه مسئولان کشوری نیز باشد، چراکه معضلات ناشی از ترافیک علاوه بر اتلاف زمان و اسراف در مصرف سوخت، هزینه‌های کلان و آسیب‌های فراوان دیگری را نیز در بر دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خطوط مترو، ون، تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار بگیرد، افزود: حمل‌ونقل تهران و کلانشهرها را باید جزئی از اقتصاد عمومی و رفاه اجتماعی دانست، درحالی‌که اکنون سیاستگذاری‌های حمل‌ونقل شهری به واحدها و سازمان‌های متفاوتی واگذار شده که هریک از آنها می‌خواهند با سلیقه و به روش خود مباحث و موضوعات مورد نظر را حل و فصل کنند که این یک نقص بزرگ است.

کد خبر 78152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز