امکان شارژ خودروهای برقی در۲ نقطه میدان و خیابان آزادی فراهم می‌شود تا مالکان خودروهای هیبریدی بتوانند در این ایستگاه‌ها باتری اتومبیل خود را شارژ کنند.

شارژ خودروی برقی

به گزارش همشهری؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ با اعلام این خبر گفت: در راستای رویکرد مدیریت ارشد شهری در خصوص کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، جایگزینی تدریجی خودروهای فرسوده ناوگان حمل‌ونقل عمومی(اتوبوس و تاکسی) با خودروهای برقی در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است.

او افزود: به این منظور و پیرو عقد قرار داد، ورود هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران، با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت صمت کلید خورد. به منظور تأمین و توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران قرار است ۷۳ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی احداث شود.

شهردار منطقه ۹ توضیح داد: این ایستگاه‌ها شامل ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که توسط شرکت مکو نصب و راه‌اندازی می‌شود. یک ایستگاه در ضلع شمالی رینگ داخلی میدان آزادی و دیگری در ابتدای خیابان آزادی مقابل بانک شهر جانمایی و ساخته خواهد شد.

این پروژه همزمان با هفته دولت  مقارن با ۲ الی ۷ شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید تا مالکان خودروهای هیبریدی بتوانند از این امکانات استفاده کنند، همچنین تا پایان سال با اجرایی شدن فازهای دوم و سوم، ۵ هزار  شارژر خودرو برقی در شهر تهران نصب خواهد شد.

گفتنی است مدیریت شهری در فاز اول نسبت به نصب و راه‌اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ در ۱۵ نقطه تهران همزمان با هفته دولت اقدام خواهد کرد و براساس اولویت‌بندی و جانمایی صورت گرفته از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۹، دو ایستگاه شارژ در منطقه ۹ نصب و راه‌اندازی خواهند شد.

کد خبر 781965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha