رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: لاشه ۱۰ قلاده فُک خَزَری امسال در نوار ساحلی مازندران و در مناطق جویبار، بابلسر، میانکاله، تنکابن و چالوس کشف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه لاشه ۱۰ قلاده فُک خَزَری امسال در نوار ساحلی مازندران کشف شده است، گفت: فک‌های خزری اواخر پاییز برای تولیدمثل به مناطق شمالی دریای خزر که عمق کمتر و آب یخ زده دارند می‌روند و با فرا رسیدن بهار و تابستان به سمت آب‌های ساحلی ایران مهاجرت می‌کنند. نمونه برداری از لاشه فک‌های تلف شده انجام و منتظر پاسخ مراجع آزمایشگاهی رسمی هستیم.

لاشه این فوک‌ها در نوار ساحلی جویبار، بابلسر، میانکاله، تنکابن و چالوس کشف و بیشترین میزان تلفات نیز در مناطق مرکزی جویبار و بابلسر گزارش شده است.

او افزود: فک‌های خزری اواخر پاییز برای تولیدمثل به مناطق شمالی دریای خزر که عمق کمتر و آب یخ زده دارند می‌روند و با فرا رسیدن بهار و تابستان به سمت آب‌های ساحلی ایران مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: تلفات فک‌های خزری در اواخر بهار و تابستان و همزمان با مهاجرت آن‌ها به آب‌های ساحلی ایران سال‌های گذشته نیز گزارش شده بود.

کد خبر 782937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha