گروه اقتصادی: نایب رئیس شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد این شرکت آماده است تا با سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در پروژه‌های کاوش و تولید گاز ایران و همچنین انتقال گاز ایران به هند، پاکستان و اروپا مشارکت کند.

الکساندر مدودوف که با نشریه تایمز گفتگو می‌کرد، با اشاره به قرارداد اخیر این شرکت با ارمنستان و خریداری امتیاز خط لوله گاز ایران به ارمنستان، افزود: ما الان کنترل خط لوله گاز ایران به ارمنستان را به دست گرفته‌ایم و این خط لوله می‌تواند نخستین گام برای انتقال گاز ایران به اروپا باشد.

وی افزود: انتقال گاز ایران به اروپا پروژه سودمندی برای ما خواهد بود و امیدواریم از طریق سرمایه‌گذاری مشترک در کاوش و تولید گاز ایران و انتقال آن به اروپا سهیم شویم. وی تصریح کرد که کرملین علاقه دارد ایران را در بخش گاز به عنوان یک شریک کنار خود ببیند و نه یک رقیب درعرضه گاز به اروپا.

هفته گذشته نیز والری یازف رئیس کمیسیون انرژی پارلمان روسیه اعلام کرد که روسیه و ایران باید با یکدیگر در بخش گاز متحد شوند. روسیه 27 درصد و ایران 18 درصد گاز جهان را در اختیار دارند و کارشناسان معتقدند 62 درصد ذخایر گاز ایران، کاوش نشده‌ باقی مانده است.

کد خبر 7831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز