دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف، بازمهندسی بخش‌های مختلف سپاه، ارتقای سطح علمی و معنوی و افزایش بصیرت سیاسی پاسداران از جمله برنامه‌های سپاه در سال جدید خواهد بود

محمدعلی جعفری در نشست با پاسداران ستاد فرماندهی کل که خبر آن را فارس منتشر کرد، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در آغاز هر سال افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی‌شان به مناسبت حلول سال جدید، ابتدا به موضوع پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اشاره کردند و سپس صرفه‌جویی را که لازمه تحقق عدالت است، مطرح کردند، به همین علت ما باید برنامه‌ریزی مفصلی برای تحقق این تدبیر و خواسته ایشان در سازمان خود داشته باشیم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت انقلاب و شرایطی که در آن قرار داریم، گفت: شرایط انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر ارتقای بیشتری یافته است، چراکه شاهد تاثیرات انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان هستیم و این باعث شده تا دل و نگاه بسیاری از مردم مناطق مختلف جهان به این انقلاب، حرکت و مواضع جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه سپاه برای مقابله با تهدیدات در همه ابعاد و عمق بخشی داخلی و خارجی ماموریت دارد، بیان داشت: ‌اثرات اجرای طرح تحول در ساختار سپاه پاسداران در سال گذشته باعث شد تا بسیج هرچه بیشتر تقویت شود و رویکرد برنامه‌ریزی‌ها با محوریت اولویت‌ها در سال 88 نیز تغییر کند. ملت ایران با استقامت خود آمریکا را مجبور به تغییر واقعی خواهد کرد.

تغییر واقعی در آمریکا

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با تحلیل شرایط فعلی آمریکا گفت: اگر استقامت ملت ایران در مقابل تهدیدات آمریکا ادامه یابد حاکمان این کشور به تغییر واقعی رفتار و رویکرد در مقابل ایران تن خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، حسین طائب که در نخستین جلسه طرح اخوت کارکنان ستاد این نیرو در سال‌جاری سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر آمریکا در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی به سرعت تحولاتی ایجاد نکند به‌دلیل چالش‌های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی با مشکل فروپاشی مواجه خواهد شد.

وی چالش اجتماعی را مهم‌ترین چالش امروز آمریکا نام برد و افزود: افزایش بی‌رویه جمعیت، تغییر ترکیب جمعیتی آمریکا، رشد افراد بزهکار از مهم‌ترین عوامل تقویت این چالش است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در آمریکا، رشد فزاینده جمعیت غیرنژاد سفیدپوست، آسیایی و اسپانیایی تبارها را از دیگر آسیب‌های جمعیتی آمریکا عنوان کرد و افزود: در 30 سال قبل 8/14 درصد کودکان آمریکا بی‌سرپرست بودند در حالی که در سال 1997 این آمار به 42درصد افزایش یافته و این درحالی است که آمریکا هم‌اکنون بیشترین زندانی را نسبت به جمعیت خودش داراست.

طائب با اشاره به اینکه آمریکا  قرار بود با تغییر سیاست‌های اقتصادی بدهی خود را با رشد تولید ناخالص ملی از 8 به 16 تریلیون دلار جبران کند، گفت:‌ امروز پس از گذشت 4 سال آمریکا با 12 تریلیون دلار بدهی مواجه است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به اینکه از جمعیت 6 میلیاردی جهان 5 درصد آن در آمریکا زندگی می‌کنند، گفت:‌ این درحالی است که 25 درصد کل انرژی جهان نیز در آمریکا مصرف می‌شود.

طائب در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با شعار تغییر می‌خواهند خود را از بحران‌های موجود نجات دهند، افزود: آمریکا دیگر مدینه فاضله نیست و در افکار عمومی شکست خورده است و آن زندگی رؤیایی که برای مردم دنیا معرفی می‌کردند امروز در آمریکا معنایی ندارد.

معاون فرمانده کل سپاه شرایط کنونی آمریکا را به‌گونه‌ای دانست که نیازمند الگوی رفتاری جدیدی برای تحقق تغییر است و باید به جای برون‌گرایی به درون‌گرایی روی آورند.

وی با اشاره به پیام رئیس‌جمهوری آمریکا به مردم ایران به مناسبت سال 88 گفت: ملت ایران تغییر زبانی را نمی‌خواهد بلکه باید ماهیت و رویکرد آمریکا نسبت به ملت ایران عوض شود و اگر ملت ایران همچون گذشته استقامت به خرج دهد، آمریکا را وادار خواهد کرد تا تغییر واقعی را که همان تغییر در رویکرد است بپذیرد

کد خبر 78366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز