همشهری آنلاین: رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا برای اولین بار به طور رسمی با تعدادی از قانون گذاران آمریکایی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو 7 نفر از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا را به نمایندگی از برادرش فیدل کاسترو مورد استقبال قرار داد.

این هیات نمایندگان آمریکایی روز جمعه 3 آوریل نیز با ریکاردو الارکن رئیس محلس ملی کوبا دیدار کرده بود. باربارا لی رئیس این هیات پس از دیدار با الارکن گفت: این گفت وگو‌ها نشانگر تغییر در لحن دولت‌های واشنگتن و هاوانا است که پیشتر دشمن یکدیگر بودند.

رائول کاسترو نیز پس از دیدار با باربارا لی گفت: وی پیشتر با فیدل کاسترو دیدار کرده بود اما من تاکنون با وی دیدار نکرده بودم.

سفر قانون گذاران آمریکایی به کوبا همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد موارد تحریمی علیه کوبا را کاهش دهد انجام می‌گیرد. بر همین مبنی محدودیت‌ سفر کوبایی آمریکایی‌ها به کوبا برداشته خواهد شد.

فیدل کاسترو نیز در مقاله‌ایی که در سایت اینترنتی کوبا دیبیت(مناظره کوبا) انتشار یافته نوشته است: ما از گفت وگو با آمریکا بیمناک نیستیم.ما به برای ادامه حیات خویش نیازی به مواجهه نداریم.

کاسترو در ادامه مقاله خود به این مساله اشاره کرده است که تحریم‌های 47 ساله آمریکا علیه کوبا با شکست کامل مواجه شده است. فیدل کاسترو در ادامه مقاله خود از پیشنهاد سناتور ریچارد لوگار مبنی بر انتخاب یک فرستاده ویژه جهت بازنگری روابط  آمریکا با کوبا حمایت کرده است.

فیدل کاسترو در ژوئیه 2006 پس از عمل جراحی معده زمام امور در کوبا را به برادرش سپرد و رائول کاسترو رسما در فوریه 2008 به مقام ریاست جمهوری کوبا رسید.

کد خبر 78401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز