کتاب «جوشن حسینی» منظومه‌ای است کوتاه، متفاوت و خواندنی از سید مهدی شجاعی که به تازگی منتشر شده است. این کتاب پیشنهادی است برای بازخوانی روایت اربعین حسینی.

سید مهدی شجاعی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: «جوشن حسینی» منظومه‌ای است زیبا و بدیع برای بازخوانی و یادآوری صفات سید و سالار شهیدان و دریچه‌ای تازه است برای ایجاد ارتباط نو با خوانش هزار سلام بر حضرت حسین علیه السلام. این کتاب که نشر نیستان آن را منتشر کرده است پیشنهادیست خواندنی برای ایام اربعین.

جوشن حسینی ۱۰۰۰ عبارت کوتاه شامل متن صلوات و سلام بر امام حسین (ع) است.

این عبارت‌ها در کنار موزون بودن و تولید شده با نثری که شجاعی سال‌هاست با آن به نگارش ترجمه‌های خویش از ادعیه و نیز بازنویسی‌های داستان‌های کهن مذهبی مشغول است؛ در هر بند خود صفاتی از امام حسین(ع) را روایت می‌کند و در ادامه به یکی از تاثیرات زیست و حیات ایشان بر زندگی و زیست انسانی پس از ایشان اشاره دارد.

سید مهدی شجاعی در جوشن حسینی با نگاه خلاقه موجود در نگارش خود سعی کرده از فضای رایج مرثیه‌سرایی برای امام حسین(ع) فاصله بگیرد و در مقابل با نثری زیبا شکوه جاری در زیست و زندگی و موجودیت ایشان در ذهن و دل اهل تشیع و هر انسانی که سعی در شناخت و برقراری ارتباط با امام حسین(ع) دارد به تصویر بکشد.

تازه‌ترین اثر سید مهدی شجاعی منتشر شد| کتابی کوتاه، متفاوت و خواندنی
روی جلد کتاب

شجاعی در این اثر سعی کرده نسب و نسبت الهی و آسمانی سومین امام شیعیان را با دقت و البته با هدف نمایش حلقه اتصال زیست و زندگی امامان با انبیا و دلیل معصوم بودن آنها را به تفصیل بازگو کند و پس از بازگشایی این دریچه است که او به سراغ معرفی کوتاه صفات و خصایص منتسب به امام می‌رود. کوتاهی عبارات به کار رفته در این مسیر از سویی باعث تاثیرگذاری بیشتر جملات و عبارات در جان و ذهن مخاطب شده و از سوی دیگر امکان تمرکز و تدقیق در آن موضوع خاص را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

چاپ نخست «جوشن حسینی» با بهای ۱۰ هزار تومان با شمارگان ۲۰۰۰ جلد، در ۷۲ صفحه در هفته جاری منتشر شد.

کد خبر 785798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha